יום חמישי, 20 בפברואר 2014

איפור לצילומי חוץ - כל הדגשים .

הרבה זמן חשבתי אם לכתוב פוסט בנושא איפור לצילומי חוץ, הרי מה כבר יכול להיות שונה? כולכם יודעים וודאי שאני מאפרת, זה העיסוק העיקרי שלי, הפרנסה שלי ויותר מכל - האהבה שלי.
מעבר לאיפור לאירועים וסדנאות שאני מעבירה, אני גם מאפרת לצילומי משפחה,הריון ותדמית . איפור מהסוג הזה בדרך כלל לוקח פחות זמן מאיפור לאירוע,אך עדיין יש כמה דגשים שנורא חשוב לשים לב אליהם כדי שבסופו של דבר הלקוחה תקבל את התוצאה שאליה רצתה להגיע.

כשאנחנו מצטלמים בסטודיו, יש אביזרים רבים שעוזרים לנו להגיע לרמת דיוק מבחינת הצילום,מעבר לאיפור כמובן, תוספות כמו תאורה, תנוחה נכונה, משחקים של אור וצל וכו', אבל מה קורה כשהצילומים נערכים בחוץ? עבודת האיפור מעט שונה במקרה הזה ונדרשים ידע וניסיון מול מצלמה ואור יום כדי להוציא את המיטב מהצילום עצמו.


החלטתי להביא לכם לדוגמא את איבט, בחורה מקסימה שבחרה לצלם אותה ואת משפחתה הכוללת את בעלה ואת בנה אור, בן ה-9 חודשים בחורשה באזור ראשל''צ. כשהגעתי לאפר את איבט ידעתי שהיא מתחילה להצטלם בשעה 14:00 כשהשמש די חזקה וחשוב לשים לב לפרטים הכי קטנים. 
איפור כזה נעשה בדרך כלל כמה שיותר צמוד לצילומים עצמם, למרות כל החומרים שאני משתמשת בהם לצורך עמידות האיפור, בכל זאת חבל לי שהיא תישאר מאופרת הרבה זמן. אז סיכמנו שאגיע ב12:30. 


צילום- מלי פנסו


בצילומי חוץ הדגש הוא על תאורה. לרוב הם נעשים באור יום או לקראת השקיעה, מה שאומר שהשמש "בולעת" את האיפור , בניגוד לצילומי סטודיו- שם רואים ה-כ-ל. סגנון האיפור שנבחר בדרך כלל לצורך צילומי הריון,משפחה או תדמית מבוסס על קו עדין ובסיסי אך מדגיש, ללא שימוש מופרז בטכניקות וחומרים מיותרים.
רוב תשומת הלב מופנית אל הבסיס והעיניים, היות וכבר ציינתי שהשמש נוטה "להעלים" מחצית מהאיפור, לעתים זה ייראה כאילו הלקוחה לא מאופרת כלל וזה לא בהכרח נכון. 
איבט הסבירה לי על סגנון האיפור שלה בשגרת היומיום כך שכבר הבנתי את הכיוון, לי תמיד מאוד חשוב שהלקוחה שמולי תדע שכמות החומרים,הבסיס וכו' שאני הולכת להשתמש בה מעט גדולה מן הרגיל, דווקא בגלל שבצילומי חוץ לא כל כך רואים את האיפור. ולמה זה חשוב? כי יש נשים שלא רגילות להתאפר ביומיום וכשזה מגיע לאירועים מיוחדים כמו צילומים נרתעות מהכמויות ,גם אם הן הכי מינימליסטיות, כי בכל זאת הן לא רגילות. אז אני משתדלת לוודא תמיד מי יושבת מולי ובאיזה סגנון היא רגילה להתאפר וכמובן להסביר לה במשך כל התהליך .

אני משקיעה את רוב הזמן על הבסיס- מייקאפ שיהיה אחיד , פידור, במיוחד אם הצילומים נעשים בקיץ, הלחות גורמת לזיעה ושמנוניות וצריך לשים לזה לב. את העיניים אני תמיד מדגישה בצלליות בגוון עדין, לעתים משתמשת רק בטכניקת טשטוש קלה לעיניים ומורפולוגיה ( מה שנקרא פיסול הפנים, להדגשה ). אם אין דרישה מסוימת, לרוב השפתיים יהיו בגוון טבעי ועדין ,אלא אם נתבקשתי ע''י הלקוחה להשתמש בגוונים חזקים יותר.

את התוצאה תוכלו לראות בצילומים שצירפתי כאן, מחמיא, לא גס ובעיקר איווט הרגישה עם זה הכי נוח שיש. וזה מה שחשוב, והתוצאה יפה לא פחות ממנה :)

תהנו!!!

תודה למלי פנסו על התמונות !


צילום : מלי פנסו 

לבלוג של מלי פנסו הצלמת- לחצו כאן 
לעמוד הפייסבוק של מלי-לחצו כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה