יום חמישי, 26 בדצמבר 2013

חיטוב הפנים- CONTOURING איך ליצור הארות והצללות נכונות?

הרבה פעמים אני נתקלת בשאלות של נשים שמבקשות לדעת כיצד "מחטבים" נכון את הפנים. או במילים אחרות- מדובר במשחקי אור וצל, הארות והצללות - אז איך עושים את זה נכון? מי שעוקבת אחריי באדיקות וודאי זוכרת את הפוסט שהעליתי על קים קרדשיאן ואיך להתאפר כמוהה. כן אני מודה.. מתה עליהן... ( איך להתאפר כמו קים קרדשיאן)
קודם כל בואו נבין בשביל מה נועד התהליך? בתור מאפרת אני כמובן מצלמת המון תמונות, קטלוגים, הפקות אופנה וכו' ונורא חשוב לדעת איך לעבוד עם תאורה נכונה, זויות צילום מחמיאות וכו', אבל כל זה לא מספיק אם האיפור לא נעשה בצורה מתאימה. זה תקף גם לגבי איפור לחתונה, ערב וכל אירוע אחר. אז מה זה אומר בעצם?


בבתי ספר לאיפור, אחד השיעורים הראשונים הוא שיעור מורפולוגיה. בשיעור הזה לומדים לזהות ולהכיר את תווי הפנים ולהדגיש / לטשטש אותם בהתאם למבנה פנים של הלקוחה שיושבת מולך.בשפה המקצועית יותר זה נקרא " הצללות והארות" , כלומר- להצר את האף במקומות הנכונים, להדגיש את עצמות הלחיים, לתת זוית חדה לסנטר וכו'.

התהליך כולו מתבצע על סמך הנתונים ומבנה הפנים שלכן וכולל בעיקר 2 מרכיבים חשובים- 
* מייק אפ בגוון חום כהה
*מייק אפ בטון אחד בהיר יותר מגוון העור שלך.

איך עושים את זה נכון?

(תמונות הבאות לא לבעלי לב חלש חחח) אני נחשפת כאן בלי איפור בכלל ומי שמכיר אותי יודע שזה לא אופייני לי.אז אנא מכן - התחשבו בי :)

1. מתחילים מהנחת בסיס .

בחרתי את המייק אפ של בורז'ואה מסדרת HEALTHY MIX גוון 54 ( בעבר כתבתי עליו שבקיץ השתמשתי בו והזעתי המון, אבל לאור השינויים שהעור שלי עבר וגם כי חורף ואני תמיד נוטה לעור יבש יותר, הוא ממש התאים לי) אפשר לקרוא עליו בקישור הבא- סקירת מוצרים- בורז'ואה.
אחרי שהנחנו קרם לחות על כל הפנים, בעזרת ספוגית או מברשת מתאימות נניח את הבסיס על כל הפנים. כולל העפעפים (כהכנה לאיפור).



2. עכשיו ניגשים לעבודה האמיתית-
אני מתחילה להניח קווים להדגשה וליצור בעצם "הצללות" בעזרת מייק אפ חום כהה, של מאק -DARK BROWN PAINTSTICK

יש המון שיטות, ואם תחפשו קצת באינטרנט תמצאו שכל אחד עושה את זה בדרך שלו. אני בעד להשתמש בקוים עדינים יחסית ובכמות סבירה של חומר, גם אם לא מדויקת במיוחד, כדי לא ליצור מראה " מפוסל" יתר על המידה.

את המייק אפ הכהה מניחים במספר מקומות:

* בקו הסנטר והלסת, 3 מריחות של מייק אפ:  אמצע ו2 בצדדים. ( זה יוצר משחק נהדר של אור וצל ונותן חדות סקסית לקו הלסת)
* עולים למעלה - לעצמות הלחיים. את הנחה הזו יש לעשות בצורה הבאה- גשו למראה והניחו קו אלכסוני מגובה האוזן כלפי מטה (למען האמת ניתן למשוך את הקו עד איפה שתרצו, אם בא לכן על מראה עדין יותר תעצרו באמצע כי תמיד ניתן למשוך עם ספוגית החוצה) אני הלכתי על קו חטוב יותר ובעצם הורדתי את הקו עד תחילת הזוית החיצונית של העין. באלכסון כמובן. 
* מצח- מניחים איך שבא לכן, נקודתית, מריחה אחת או סתם כמה פסים בצידי המצח רק בצדדים .
* עיניים- בזוית החיצונית של העין, מעל העפעף - נגיעה קטנה של חום.בין העפעף לגבה .
* אף- אני בחרתי להצר את האף (למרות שלצורת האף שלי שאגב מעולם לא אהבתי, זה פחות מתאים אבל עשיתי את זה להדגמה) וטיפה "להרים אותו" . בעצם מניחים את המייק אפ מצידי האף ממש צמוד למרכז, ובמידה ואתן רוצות לתת מראה מורם וקצר טיפה יותר, אז גם בקצה, כפי שמופיע בתמונה.

3. שלב המייק אפ הבהיר, 

אני השתמשתי במייק אפ של רבלון , גוון 180 מסדרת קולורסטיי. 



להלן נקודות "הארה" -

* בין הגבות מעלה לכיון המצח 
* גשר האף-במרכז- להאיר את האזור לאחר שהנחנו קווים מוצללים.
*מתחת לעיניים בצורה אלכסונית , אני בחרתי להניח נקדותית , מתחת לעין במין קשת הפוכה
* מעל שפה עליונה - הנחת מייק אפ בהיר מעל ומתחת לשפתיים נותנת להם דגש ומראה משורטט ומואר יותר 
* מתחת לשפה תחתונה
* בין עצמות הלחיים שבנינו לקו הלסת.

4. אפשר בשמחה לדלג על השלב הזה אבל אני בוחרת להניח עוד גוון אחד ואחרון של מייק אפ, של MAC והוא לבן. - PURE WHITE PAINTSTICK
למה בעצם? אתם תראו שכשנמזג את הגוונים כולם, הגוון הלבן " ירים" את עצמות הלחיים ויתן מראה מואר הרבה יותר מזה שבעיניי יכול לספק לי מייק אפ של רבלון. אבל זה נתון לשיקולכן ואפשר לעשות את זה עם אותו גוון שבחרתם כבר קודם לכן " להאיר " איתו.
כפי שאתן רואות , נתתי נגיעה קלה מעל המייק אפ החום, מעל עצם הלחי בעצם כדי לתת " הארה". 

5. שלב המיזוג-

כעת עלינו לשלב בין כל המייק אפים ולתת מראה אחיד. אני יודעת שכמו שציינתי כבר, יש לזה המון שיטות, הדרך שלי היא לעבוד קודם כל עם הכהים. בעזרת ספוגית אני מטשטשת את הגבולות של המייק אפ הכהה ולאט לאט ממזגת אותו עם המייקאפ הלבן והבהיר, קודם כל חשוב להקפיד שלא ליצור מראה שזוף וכהה יותר מזה שאתן רגילות אליו, בגלל המייק אפ החום שקצת יותר דומיננטי.אפשר להשתמש ב2 צידי הספוגית, קודם כל לכהה ואחר כך למזג את הבהיר בעזרת הצד הנקי.כמובן את הטשטוש את לעשות בטפיחות ותנועות מעגליות עדינות ולא מריחות, אחרת כל מה שבנינו יירד לטמיון.
לאחר שטשטשנו הכל - ככה זה נראה :)




כאן סיימנו את הפיסול של הפנים. מקווה שזה ענה לכן על השאלות ועשה קצת סדר.

אני בחרתי להמשיך ללוק קליל וזריז, שכמובן מתבסס על כל משחק אור וצל ואני אשמח אם תציצו :)

זה הלוק הסופי-



1. בסיס- כפי שכתבתי השתמשתי במייק אפ נוזלי של בורז'ואה מספר 54 מסדרת HEALTHY MIX ולצורך הדגשה השתמשתי במייק אפ חום ולבן של MAC - וגוון 180 של רבלון, קולורסטיי.

2. פודרה- פידרתי את הפנים עם מוצר שבאמת הגיע זמן שאשבח אותו, לקח לי מלאאא זמן עד שבכלל פתחתי אותו והתחלתי להשתמש ואני מודה הייתי ממש סקפטית כי מעולם לא שמעתי על החברה ומבחינתי פודרה טובה זו פודרה שמגיעה באריזה מסורתית שלה, אבל דווקא הייתי מרוצה ואני לא זזה בלי הפודרה הזו בתיק.
צירפתי לכן תמונה , מניחה שהרבה מכן שמעו עליה, היא שקופה, מתפזרת בקלות, לא משאירה עודפים כבדים על הפנים , קלה לשימוש ונוחה נשיאה בתיק האיפור, ומתוך ניסיון (מר) בעבר עם פלאש ופודרה, היא גם לא "מלבינה" בצילום את הפנים.

3. צלליות- על העפעף השתמשתי בצלליות של  מואה - (תוכלו לקרוא המלצות בלינק MUA סקירת מוצרים), מהפלטה HEAVEN AND EARTH ,  אין על הפלטה עצמה שמות או מספרים של צלליות , אז מדובר בצללית השלישית משמאל, בשורה התחתונה - 

תוכלו לראות בתמונה, בגלל שהנחתי מייק אפ כהה בזוית העין זה נתן קו אלכסוני מהמם ואשליה של טשטוש ועין מורמת מעט.
בקפל הנחתי צללית מאותה הפלטה את הצללית השניה משמאל, בשורה התחתונה.

4. בתוך העין - עיפרון שחור של מאק ומעליו צללית שחורה בגימור מאט של MAC לקיבוע. משכתי את הצללית טיפה מחוץ לעין ומטה ובעצם לראשונה בחיי (על עצמי) עשיתי "עישון " של קו ריסים תחתון וממש אהבתי את זה אגב. עד כה נמנעתי מזה כיון שהעין שלי מתאפיינת בצורתה ה"בוכייה" בקצה וזה עלול להוריד עוד יותר. אבל נראה לי שאני אאמץ .

5. סומק - השתמשתי בשניים, סומק אחד שהונח מעל עצם הלחי ממש מילימטרים מעל ההדגשה שעשיתי עם המייק אם החום, והשני על קו ה"הארה" , כדי לתת הברקה .
הסומק הראשון הוא של מאק - BLUSHBABY
הסומק המבריק הוא ICON LACE של ג'ייד שאני מכורה אליו !

6.לשפתיים השתמשתי בליפגלוס של רימל מסדרת APOCALIPS בגוון ניוד - NUDE ECLIPSE.

7. גבות - עיפרון של ג'ייד, ניתן לקרוא עליו במומלצים שלי (גם הסומק של ג'ייד אגב שם) - TOP 10 - עשרה פריטי חובה בתיק האיפור האישי שלי

8. ולסיום מסקרה  מסקרה של לוריאל, Volume Million Lashes Excess
גם עליה תוכלו לקרוא כאן - http://olgloss.blogspot.co.il/2013_06_01_archive.html


וזו התוצאה של כל התהליך  -



מקווה שנהניתן !!

תמשיכו לעקוב ולהגיב ולשתף כמובן,

באהבה אולגה.

2 תגובות:

  1. תודה אולגה..החכמתי.

    השבמחק
  2. אפשר טיפ לאיך עברת את הטישטושים ?
    והאם אפשר להשתמש בעצם בכל מיקאם בהיר ומייקאפ כהה?

    השבמחק