יום ראשון, 28 באפריל 2013

התאמת איפור לפי סוגי העיניים ומבנה הפנים

היי בנות,
לאחרונה נשאלתי רבות בנושא של איפור לפי סוג העיניים ואם להיות יותר מדויקת, ביקשו ממני במפורש לכתוב על זה בבלוג, אז הנה, אני חושבת שהגיע הזמן לעשות סדר בבלגן ולספר לכן איך הכי נכון להתאפר לבעלות עיניים שקועות או בעלות עיניים בוכיות שנוטות כלפי מטה (כמוני !! ) . כמו כן אם כבר במורפולוגיה עסקינן כמו שאומרים, אז אני אתן גם הסבר קצר על מבנה הפנים והתאמת האיפור ואתייחס בעיקר בעיקר להנחת הסומק בצורה נכונה.



אז יאללה תהיו איתי כי אנחנו מתחילות!

עין שקועה- 

עין שקועה זו בעצם עין שברוב המקרים קטנה בגודלה, כאשר העפעף העליון שלה שקוע בתוך ארובת העין,כך גם כל גלגל העין בעצם. 
כאשר ניגשים לאפר עין שקועה יש לזכור שהמטרה היא בעצם "לפתוח" את שטח העין ולהבליט כמה שיותר את גלגל העין.

* הכלל הראשון הוא להשתמש בצללית בהירה כבסיס. אני ממצילה על גימור מאט ולא מבריק, כדי בעצם ליצור "הארה" של גלגל העין והעפעפף.
*כעת נעבור בעצם ל"בניה מחודשת" של העפעפף. הביטו במראה ובדקו היכן נמצא הקפל בעפעפף העליון.יופי, עכשיו השתמשו בצללית בגוונים טבעיים,חומים עדינים וצבעים חמים אחרים אך לא זועקים מדי, כדי ליצור את הקפל מעל הקפל ה"מקורי" שלך.היעזרי במברשת טשטוש כדי "למשוך" את העפעף כמה שיותר גבוה והחוצה על ידי ציור מחדש של הקפל.
*אני ממליצה לתחום את העין בקו הריסים התחתון בצללית כהה,או אפילו בעיפרון שחור+טשטוש קל. פעולה זו תפתח עוד יותר את העין,שוב- ניתן לחסוך את התיחום במידה ואינך מעוניינת ורק להוסיף מסקרה בקו הריסים העליון והתחתון,אבל בנדיבות :)

עין בוכייה (נוטה כלפי מטה)-

מדובר עין שהקצה החיצוני ביותר שלה נוטה מעט מטה ונותן מראה של עין בוכייה .המטרה העיקרית בצורת עין כזו היא כמובן הרמה על ידי ציור של זוויות אלכסוניות בקו החיצוני של העין, טשטוש נכון והימנעות משימוש במסקרה בקו הריסים התחתון ולרוב גם תיחום תחתון.
את הזוית המעושנת עושים מהריס האחרון למעלה באלכסון,לכיון הגבה. ניתן לשרטט קו איילינר שילך ויתעבה כלפי הקצה של העין כלפי מעלה,רצוי שהקו ייעשה בצורה חדה מעט ולא מעוגלת,כלומר את תחילת הקו יש לשרטט בקו ישר צמוד לקו הריסים ורק לקראת הסוף לעבות אותו לזוית "חתולית" עד אשר יתרומם בקצה.
בסיום ניתן לתת זריקה של צללית בהירה,מבריקה או מאט בגוון שמנת,פנינה או לבן ממש בצמוד לקו האיילינר מה שיגרום לעין להרמה עוד יותר גבוהה.

* שיטה נוספת היא לעבוד עם צלליות.אם בעין שקועה אנחנו יוצרים את הקפל מחדש, הרי שכאן אנו צריכים להתחיל את בניית הקפל מהזוית החיצונית של העין אולם למשוך אותה לכיון הגבה, אל גשר האף, כך שהקפל ייראה כאילו הוא עולה בזוית הפנימית מה שייתן אשליה מידית של עין מורמת.כמובן שניתן לסיים בתיחום קו ריסים עליון בזוית החיצונית. כפי שכבר ציינתי, עצה שלי- לא לשים מסקרה או לתחום את העין בקו הריסים התחתון, כדי לא לגרום ל"נפילה" שאותה כל כך ניסינו למנוע.

עין בולטת- 

פשוטו כמשמעו- הניגוד של העין השקועה, גלגל העין בולט החוצה מתוך ארובת העין.לרוב מדובר בעיניים גדולות ללא קפל ברור כמו בשאר סוגי העיניים.
קיימות שתי שיטות שאני באופן אישי נורא אוהבת, לאפר עיניים בולטות

* כלל ראשון באיפור עיניים בולטות הוא הנחת צללית כהה על כל גלגל העין כדי ליצור מראה מעט שקוע יותר. ניתן לבצע טשטוש , אך הטשטוש והאיפור המעושן ייעשה בגוונים כהים גם הוא כמובן, על בסיס כהה. עצה שלי- ניתן לאפר את הבסיס בצללית חומה כהה,שחור, סגול כהה ולטשטש עם גון בהיר יותר בטון אחד דווקא  מתחת לגבה מניחים צללית בהירה.
*השיטה הנוספת היא כמובן האיילינר. במקרה של עין בולטת איילינר עבה עד כמה שאפשר ,כולל איילינר מעושן ,יעשה את העבודה.

עיניים מרוחקות-

עיניים מרוקחות יש לאפר בצורה כזו שתיצור אשליה של קרבה, לכן יש להתייחס לטשטוש אך ורק בזוית הפנימית של העין ולא בחיצונית כפי שעשינו עד כה.הטשטוש ייעשה בגוונים כהים-בינוניים ואיילינר (במידה והינך רוצה בכך) יש להניח מהזוית הפנימית של העין .

עיניים קרובות-

כיצד מרחיקים עיניים קרובות? קודם כל יש להניח צללית בהירה על כל גלגל העין עם דגש על הזוית הפנימית. 
לאחר מכן ניצור מראה מעושן על ידי טשטוש של הזוית החיצונית של העין גם בקו הריסים העליון וגם התחתון, להשלמת המראה יש למשוך איילינר כמה שיותר החוצה כדי ליצור "ריחוק" בין העיניים ואפילו מומלץ לתחום את המראה הכללי לא רק בעזרת מסקרה בכמות גדולה אלא גם ניתן להוסיף ריסים בודדות,בקצה העין .
טיפ קטן- אפשר להשתמש בצללית מבריקה בזוית הפנימית של העין.היא תעשה יופי של עבודה!

עפעף נפול-

מדובר בצורת עין אשר הקפל שמתחיל מכיון הגבה, נשמט ומטה ויוצר זוית של עין מעט נופלת בעצם על ידי עפעף נפול. אין מדובר בצורת עיניים שאופיינית רק לנשים בוגרות אלא גם לשאר האוכלוסיה, אז כיצד מאפרים עפעף נפול ?
חשוב לשים לב שלא ליצור עין מעושנת ולטשטש את הקווים במדויק על הקפל.
יש להניח צללית בהירה על גלגל העין, וליצור קפל על ידי טשטוש בעזרת צללית כהה,אך לא להגיע עד סוף הקפל שכאמור מתחיל מהגבה. המטרה היא להרים כמה שיותר את העפעף מבלי לתחום את הקפל. מומלץ להוסיף איילינר לתיחום קו הריסים העליון סמוך ככל האפשר אל הריסים.

לסיום אציין שעיני שקד זוהי הצורה הנפוצה והאולטימטיבית ביותר לאיפור העיניים, אם כאשר אנו מדברים על כל צורות העיניים האפשריות ואיפור מתקן, הרי לעיני שקד אין צורך בתיקון כלשהו כיון שמדובר בצורה הכי נוחה ו"רגילה" לאיפור.

ועכשיו כמו שהבטחתי לכן- נגיעה קצרה בסוגי הפנים והנחה נכונה של הסומק :)



1. מבנה פנים אובליות- בעולם שלנו ישנה הנחה שסוברת כי פנים אובליות הן הפנים ה"מושלמות" ביותר לאיפור, אשר אחד המאפיינים הבולטים שלהם , הן עצמות הלחיים המשורטטות שאינן דורשות כל תיקון שהוא.

2. פנים מעוגלות- לבעלות מבנה פנים עגול, מומלץ להניח סומק בצורה ש"תחטב" את עצמות הלחיים והסנטר, כלומר, רצוי לבחור בסומק בגוון חום ולהניח אותו על עצמות הלחיים בצורה אלכסונית כדי ליצור שיפוע והבלטה, כמו כן יש לתת נגיעה בסנטר עם מברשת סומק רחבה,ובעצם "לטשטש" ולפסל את הקו כך שייראה מחודד יותר.

3.פנים מוארכות- יש להניח סומק בגוונים של אפרסק,ורודים על תפוחי הלחיים ולהימנע ככל האפשר מהנחה אלכסונית על עצמות הלחיים עצמן. ניתן לתת הדגשה קלה בעזרת סומק חום ,כהה יותר בטון אחד מגוון העור ורק כדי לשרטט קו, אך חשוב מאוד להניח סומק ורדרד על תפוחי הלחיים בתנועות מעגליות כדי לרכך ולעגל את המראה מעט יותר.

4.פנים מרובעות- מבנה פנים מעט נוקשה שדורש בעיקר טשטוש ופיסול באזור הסנטר והלסת על ידי הנחה של גוונים חומים, לא מבריקים ,כדי לתת הצללה וריכוך.

5.פנים בצורת לב- הנחה נכונה תייעשה ע''י שימוש בסומק בגון אפרסק או ורוד, מתחת לקו עצמות הלחיים כדי לעגל מעט את המראה שמתאפיין בעיקר בסנטר חד ,שאותו אגב ניתן לטשטש בעזרת שימוש בטכניקת הצללה הכה מוכרת- הנחה של סומק בגון חום וטשטוש על גבי הסנטר ובקו הלסת.

6. מבנה יהלום/משולש- עצמות לחיים וסנטר חדים מאוד, מראה כזה דורש שימוש בגוונים נורא עדינים כגון ורוד עדין, צבעים כהים בטון אחד מצבע הגוף ,ובעיקר טכניקות של שימוש באור וצל,כלומר פיסול הפנים כפי שכבר הסברתי בפוסטים הקודמים (דוגמת פוסט - איך להתאפר כמו קים קרדשיאן) ,זריקת עור מעל עצמות הלחיים ועל הסנטר כדי לרכך את המראה.


אני מקווה שהכתבה הזאת תפתור לכן הרבה שאלות בנוגע לאיפור לפי סוג העיניים ומבנה הפנים,
אם יש לכן שאלות נוספות-

אל תהססו לשאול כאן,
בפייסבוק, באתר או במייל.

מי שכבר קיבלה ממני טיפים והדרכות יודעת שאני זמינה עבורכן תמיד !

שיהיה לנו שבוע נפלא, משגשג ובעיקר נעים עד כמה שאפשר !!!!

שלכן :)

אולגה.

2 תגובות:

  1. יקירה, בגלל שכבר איפרת אותי את בטח יודעת להגיד מה מבנה הפנים שלי וסוג העיניים?
    שאדע פעם אחת ולתמיד...

    השבמחק
  2. כבר שנים שמכירה את העניין של מבנה הפנים,
    אבל לא ידעתי עד כמה הבדלים ודקויות יש כשנכנסים לנושא העיניים.
    חשוב ובהחלט יוצר הבדל לאחר השימוש, תודה רבה על הטיפים!
    אין ספק שזה הולך לשנות לי את היום והשבוע.

    השבמחק