יום שלישי, 5 במרץ 2013

טיפוח בהריון - מה מותר ומה אסור???

היי לכולם,
 בעיקר לכן בנות שכמוני מתלבטות ארוכות, מה מותר לעשות בתקופת הריון ומה אסור?
הריון הוא ללא ספק אחד הדברים הנפלאים שקיימים בעולם, את מתמלאת באושר,אהבה ליצור שטרם הגיח לעולם, יש כאלה שיגידו שאת זוהרת..מעבר לזה עורך לעתים מתמלא בשמנוניות (שאגב היא לפעמים גורמת לזוהר הזה ), פצעונים שלא היו שם מעולם, אדמומיות,נפיחות.....והרשימה עוד ארוכה!
אז אכן כמו שאמרתי הריון הוא דבר נפלא, אבל מצריך מאיתנו הרבה מאוד שיעורי בית שכן לא כל דבר מותר לנו, שגרת הטיפוח היומיומית כולה משתנה בעקבות האוצר הקטן שגדל בתוכנו,לכן,הפעם בחרתי להתייחס לנושא כל כך מורכב,מעניין ובהחלט קרוב ללבי כרגע :) - טיפוח במהלך ההיריון.

מניקור- אין מניעה ממניקור, מה שכן חשוב להדגיש, לא מומלץ לנשים בהריון (ובכלל זה לא כ''כ בריא) לנשום את הריח של האצטון  הלק וכל החומרים הנלווים, לכן אני ממליצה לפתוח חלונות,ולהימנע ככל האפשר מריחות חזקים. אבל בכללי- לכו על זה, לא כל יום. אבל פעם בשבוע אפשר בהחלט להחליף את הלקים ולחדש, היות וגם בהריון קצב צמיחת הציפורניים גדל לכן חשוב לשמור עליהן מסודרות :)

פדיקור- אין כל מניעה, במקרים של שמירת הריון יש להתייעץ עם הרופא,שכן עלול לאסור על התהליך בגלל העיסוי ברגליים.

צביעת שיער- שוב,אין איזושהי הוכחה שהצבע פוגע או עלול לפגוע בעוברך, אם יש בך חששות,עדיף להימנע עם צביעת השיער לשליש השני של ההריון, כאשר העובר פחות פגיע וקצת יותר בטוח לעשות צבע,גוונים וכו'..כמובן- השתדלי שוב,כמו במניקור,כמה שפחות להריח :) כידוע נשים בהריון רגישות מאוד לריחות,לכן עצה שלי, לבקש מהספר להפעיל אוורור כדי שהריח לא יחדור יותר מדי...:)

סימני מתיחה בבטן וירכיים-   בנות..כמוני כמוכן ,אבל צר לי לנפץ לכן את המיתוס. אין דבר שיכול למנוע את הסימנים ,יש תכשירים שיכולים לעזור לעצור את התופעה ולטשטש מעט בכך שהם ממצקים את העור בעצם ועוזרים לגמישותו. סימני מתיחה מופיעים אצל כל אחת בשלב כזה או אחר של הריון, חשוב לי לציין שמתוך כל הידע שצברתי עד כה בנושא ההירון והטיפוח, ידוע כי סימני המתיחה מתבהרים וכמעט נעלמים לאחר הלידה, מה שכן חשוב זה לשמור על האלסטיות של העור. נכון שלא מדובר באיפור, אבל גם הבטן והירכיים שלנו זקוקים לטיפוח יומיומי. כיום יש מגוון מוצרים לצרכים כאלה בדיוק, אני באופן אישי משתמש במוצר של ד''ר פישר שנקרא 9 MONTHS .מדובר בג'ל שמנוני ,שאותו שמים אחרי המקלחת על הבטן והירכיים, השמנוניות שנשארת על העור בעצם עוזרת לאלסטיות ולגמישות העור. מוצר נוסף ששמעתי עליו בהמלצות מחברות הוא קרם לסימני מתיחה של mommy care. אני יודעת שבהרבה רשתות פארם כרגע המוצר לא זמין,אבל אפשר להיכנס לאתר החברה ולזמין משם. עלויות המוצרים האלה הן בין 50-100 ש''ח. הדבר הנפוץ ביותר הוא כמובן שמן נבט חיטה שמומלץ לכל אחת .ניתן לרכוש אותם בכל רשת של פארם ובתי מרקחת טבעיים.

איפור- בתקופת ההיריון מומלץ להשתמש באיפור (כמובן לאחר שבדקת שלא פיתחת פתאום רגישות מסוימת למרכיב כלשהו) כיוון שהחל מהשליש השני העור משנה את הצבע ,לעתים מופיעה פיגמנטציה,כתמים כהים באזור הפנים או אדמומיות שניתן לכסות בפשטות בעזרת המייק אפ, כמובן בהנחת קרם לחות לפני כן. אין שום מניעה משימוש באיפור, הדבר לא מסוכן, וזה שאת בהריון לא אומר שצריך להתנזר מכל מוצרי הטיפוח ולסחוב 9 חודשים עם שורשים בשיער ועור פנים יבש ולא זוהר.

הסרת שיער- תראו, אני אחלק את הסעיף הזה לשניים : הסרת שיער בשעווה (באזור הפנים בלבד) והסרת שיער בלייזר.
נתחיל מהקל ביותר- הסרת שיער בלייזר- פשוט תימנעו. אין מחקרים שהוכיחו שיש לכך השפעות, אבל כל קוסמטיקאית שמכבדת את עצמה תמליץ לך להימנע מטיפולים כאלה, מה גם שכשאת מגיעה לבצע טיפול כזה שואלים אם את בהריון או לא. לא ידוע מה ההשלכות של הטיפולים והאם בכלל יש נזקים לעובר ,אבל אני מציעה לא לקחת סיכונים.מדובר בטיפול פולשני, שחודר תחת העור,לכן עדיפות היא להימנע .בגלל שהטיפול נעשה על גלי חום, וידוע שגלי חום עלולים ליצור מומים בעובר בעיקר באזור עמוד השדרה,אני מניחה שאף אחת מאיתנו לא רוצה לקחת את הסיכון הזה בשביל גוף חלק.חכו 9 חודשים :)
לגבי הסרת שיער בשעווה- אני מדברת על אזור הפנים בלבד- גבות,שפם וכו'. אפשר לעשות,קחו בחשבון שבמהלך ההריון אנו מפתחות רגישות יתרה לחום לכן הדבר עלול לכאוב.מאוד.

מיטת שיזוף ושיזוף בהתזה- אולי זה יישמע הזוי אבל שיזוף בהתזה,אין עם זה כל בעיה.כלומר,ככל הנראה התכשירים הללו בטוחים כיון שלא נעשה שום מחקר בנושא שיוכיח אחרת. לגבי מיטת שיזוף הסיפור הוא שונה. עזבו את זה שמיטת שיזוף אינה בריאה בכללי (ואני מדברת מתוך ניסיון של כלה שלא היה לה זמן להשתזף לפני החתונה בים וניצלה את הטיפולים האלה) מדובר בקרינה וחום מרוכזים פי כמה וכמה מהשהות בשמש. שוב אני חוזרת לנושא הטיפולים בחום, כל טיפול שכולל חום אינו בריא לעובר ועלול לגרום למומים. גם שיזוף בים הוא לא טוב. לכן צר לי לאכזב אתכן,אבל אתן יכולות לשבת תחת שמשיה בלבד ולהימרח בשכבות של קרם הגנה. לא מומלצת חשיפה ממושכת גם לשמש .

טיפולי פנים - מותר ואפילו מומלץ, בגלל שהעור שלנו נוטה לפתח אלרגיות שונות ותופעות חדשות כמו פריחה,אדמומיות,פיגמנטציה, פצעים ושמנוניות , מותר לעשות טיפולים, רצוי להתייעץ עם קוסמטיקאית ולספר לה שאתן בהריון כיון שיש חומרים מסוימים שאסורים לשימוש, אבל אני ממש בעד הטיפולים לחידוש העור בהריון כי מה לעשות, ההורמונים ונפח הדם משפיעים גם על הפנים שלנו .

בקיצור בנות, זה היה ממש על קצה המזלג.
אני חושבת שבמהלך ההריון זה הזמן שלנו לפרוח, אני מאמינה שכל אישה היא מיוחדת וסקסית יותר בתקופת ההריון,הנשיות שלנו פורצת החוצה ואין סיבה להזניח אותה.
תטפחו את עצמכן, תהיו זוהרות, גם אם קמתן ליום של בחילות , נפיחות ברגליים או צרבת..מי כמונו יודעות שלהיראות טוב צריך תמיד כי הרגשה חיצונית תשפר גם את ההרגשה הפנימית שלנו.
אין צורך 9 חודשים להצמיח שיערות בגוף להאריך ציפורניים חסרות צבע,או ללכת ללא איפור. זו התקופה הכי מדהימה בחיים וצריך להמשיך בשגרת היומיום וליהנות :)



שלכן,
באהבה :)





תגובה 1:

  1. אכן כן,כמו בכל אחד מהתחומים שפרסמתי כאן, אני באופן אישי לא בעד בכללי, גם כי לא נערכו מחקרים בנושא,שקשורים להריון וגם כי ה"טרנד" הזה בעיניי כך או כך מכיל בתוכו איזשהו חומר שמזיק בדרך זו או אחרת.
    חוץ מזה שיזוף רגיל אם כבר עדיף...כמובן שלא בתקופת ההריון :)

    השבמחק