יום שני, 22 באוקטובר 2012

האם מייק אפ גורם לקמטים?

תרשו לי להתחיל בדרמטיות ולנפץ לכן מיתוס שבוודאי שמעתן לא פעם. אני כמעט בטוחה שרובכן חשבתן לפחות פעם אחת האם מייק אפ  גורם לקמטים? אם אני שמה קרם הגנה כבסיס זה מספיק כדי למנוע נזקי השמש נכון?
אז היום אני רוצה שתשבו בנוח,קחו כוס קפה ותקראו את הפוסט הזה . מיתוסים מעולם האיפור והפרכתם :)

אני אתייחס באמת למיתוס המוכר והידוע מבין כולם- מייק אפ גורם לקמטים ופצעים. אני באופן אישי מתאפרת מגיל צעיר יחסית כולל שימוש במייק אפ,ואני אשקר אם אגיד לכן שגם בקורס האיפור שעשיתי בזמנו לא שאלו את השאלה הזו. התשובה היא חד משמעית- מייק אפ לא גורם להזדקנות העור,קמטים וכו'. נקודה.
אני ארחיב קצת- מייק אפ או באנגלית foundation משמעות המילה - בסיס. בסיס לאיפור, בסיסי לכיסוי ובעצם בסיס שמשמש גם כקרם הגנה , וזה אוטומטית מביא אותי להפרכת הטענה שקרם הגנה בקיץ הוא תחליף למייק אפ. קודם כל קרם הגנה ומייק אפ מביאים לאותה תוצאה והיא- הגנה מקרני השמש, כאשר שניהם דואגים להזין את העור ולהגן עליו, ומהווים כיסוי לעור הפנים מנזקי השמש רק במייק אפ חייב להיות בסיס לאיפור וקרם הגנה כשלעצמו לא נחשב כתכשיר איפור ואינו משווה לעור הפנים מראה אחיד וחלק.

נחזור למייק אפ? אז כפי שכבר אמרתי מייק אפ לא גורם לקמטים, היום במיוחד בשוק יש כל כך הרבה סוגים שאפילו שמים דגש על עור פנים עם קמטים וסוג המייק אפ המתאים כמשהו טיפולי. התכשירים היום רבים ומגוונים ובעיקר מכילים לחות, spf בכל מיני דרגות, ויש גם מוצרים על בסיס מים. לכן אם פעם חשבתן שהעור ממש לא יכול לנשום תחת שכבת המייק אפ הרי בעידן של היום זה כבר כל כך לא נכון :)היום אפילו מומלץ להשתמש במייק אפ כהגנה מזיהומי אוויר, אבק,שמש וכל דבר נוסף שעלול להזיק לעורך.
פצעים בפנים נוצרים בין היתר כתוצאה מזיהום שחוזר אל תוך הנקבוביות בעור וסותם אותן. העור שלנו מייצר ומפריש שומן טבעי וכאשר זה מתלווה ללכלוך ונקבוביות סתומות זה גורם להתפרצות הפצעונים, ואיך ניתן למנוע את זה?? נכון! בעזרת מייק אפ , והנה מיתוס נוסף הולך ומתאדה לנו תוך כדי הקריאה ( או הכתיבה במקרה שלי) שהמייק אפ גורם לפצעים.

הבטחתי להרחיב על המייק אפ לכן אקיים .


העור שלנו מתחלק לכמה סוגים : רגיל, מעורב,שמנוני ויבש.
 אצל נשים צעירות בגילאי 18-25 העור נוטה להיות רגיל עד מעורב וזאת בשל שינויים הורמונליים שהגוף עובר.
נשים מעל גיל 25 עד 40-45 מתחלקות לכל הסוגים שציינתי כבר, עור מעורב רגיל ושמנוני וזאת אודות לשגרת טיפוח יומיומית ותזונה שמשתנה עם הגיל.
נשים מבוגרות מתאפיינות בעיקר בסוג העור היבש וזאת בשל איבוד נוזלים בגיל הזה ונטייה לקמטוט העור.

אז איזה מייק אפ מתאים לכל סוג העור???? בשביל אני כאן חברות יקרות! :)

קודם כל היום כל המוצרים משלבים הגנה הנקראת SPF , כלומר הגנה מהשמש. משם המרכיבים מתחלקים לכמה סוגים : לחות, oil-free (נטול שומן) , מים ,סרומים שונים להזנת העור ומרכיבי האיינטיאייג'ינג Antiaeging.
אני יודעת שכל האינפורמציה הזו היא גדולה מכדי להכיל אותה עכשיו, אבל אני בטוחה שאחרי קריאת הפוסט תוכלו לבחור את המייק אפ המתאים לכן בביקור הבא שלכן בסופר פארם וכל רשת אחרת בקלות רבה יותר :)

עור יבש- חשוב מאוד להקפיד על מייק אפ עם לחות מוגברת, כדי להזין את העור בנוזלים שחסרים לו ולהחזיר את ה"חיות" לעור הפנים. כדאי להימנע ממייק אפ מוצק או אבקי וזאת בשל היעדר כמות רצויה של הלחות , ופודרה כאחד המרכיבים שלא רצויים כל כך לעור היבש במיוחד לנשים בוגרות. מייק אפ נוזלי זה פיתרון מצוין ,ישנם אפילו מייק אפים שמכילים חומרים למיצוק העור שמצוינים לעור בוגר.
עור שמנוני- לסוג עור כזה מתאימים כל סוגי המייק אפים שעל גבי אריזתם מצוין oil-free, כלומר נטול שומן. מייק אפ כזה נוטה לא להבריק את הפנים בשל היעדרות השומנים במרכיבים, ונותן כיסוי אחיד וטוב. מייק אפ על בסיס מים מעולה גם הוא. מייק אפ מוצק במקרה זה הוא אופציה נהדרת היות ואין בו שמנוניות ועצם זה שאחד המרכיבים שלו זה פודרה, בניגוד לעור היבש מייק אפ כזה מדהים לעור שמנוני.
עור רגיל או מעורב- מייק אפ נוזלי אך לא עם לחות מוגברת, כל סוג של מייק אפ בעצם מתאים לעור רגיל עד מעורב. בעיניי SPF9 -SPF15 אלו הן רמות ההגנה המעולות והנדרשות במקרה הזה. חשוב מאוד להקפיד על פידור באזור הT - מצח,אף ואזור הלחיים והסנטר אשר נוטה להבריק מעט יותר משאר האזורים.

מה שבעצם חשוב זה שהמייק אפ ייתן כיסוי טוב,יתמזג עם גוון העור ולא ייראה כבד מדי.

מקווה שהפוסט שלי עזר לכן להבין שבעידן של היום מאוד חשוב להשתמש במייק אפ גם כהגנה ולא רק כיסוי לעור הפנים,וזה ממש לא גורם לפצעים או קמטים אלא להפך- ככל שתתמידו בשימוש, תמנעו עוד נזקים לא רצויים :)

שיהיה לכן לילה טוב!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה