יום שישי, 19 באוקטובר 2012

אתן שאלתן- אני עונה

השבוע נפגשתי עם חברות מהצבא, מפגש שבהחלט העלה זכרונות מדהימים מהימים עברו..במהלך המפגש כמה חברות התחילו לשאול אותי שאלות בנושא האיפור,כמו כיסוי פיגמנטציה,איך יודעים שהקונסילר מתאים וכו'...
כשחזרתי הביתה הבנתי שהשאלות האלה בעצם מטרידות אותנו ברמה היומיומית. החלטתי לכתוב את הפוסט שלי בדיוק בנושאים האלה- אתן שאלתן ואני עונה.

אז נתחיל באמת מהבסיס של הבסיס עוד לפני המייק אפ.

* איך מכסים כתמי פיגמנטציה ?

טוב זו שאלה שהיא רלוונטית לרוב בנות ישראל. נזקי השמש עושים את שלהם בטווח הרחוק ומדי פעם אנו יכולות להבחין בשינוי צבע העור שלנו שמתבטא בעיקר באזור הלחיים, מתחת לאף ,כתם שלעתים נראה כהה ומזכיר שפם, ובקו השיער באזור המצח. אז לכיסוי הכתמים אלו משתמשים בעיקר בקונסילר כתום (כשמודבר בכתמים כהים). מוצר פשוט שניתן לרכוש בכל חנויות האיפור המקצועיות כמו מאק,אפרה ואיל מקיאג' בין היתר ( בודדים או כפלטה של צבעים) .כתום הוא צבע מנוגד שמנטרל כהות וכחלחליות (מעולה לעיגולים שחורים מתחת לעיניים).
לאלו שסובלות מאדמומיות בפנים (שנובעת לרוב מנימים קטנים מאוד מתחת לעור שמפרישים את הצבע)  צריך להשתמש בקונסילר בגוון ירוק שמנטרל את הצבע האדמדם ובכלל אחד המוצרים שאני באופן אישי מאוד אוהבת! הוא עושה קסמים גם עבור פצעונים קטנים ולא רצויים :) אני באופן אישי משתמשת בקונסילר נקודתית לאחר מריחת הבסיס ולאחר מכן סופחת את המרקם עם המייק אפ שוב לכיסוי מושלם. ניתן לשים קונסילר אגב, לפני הנחת המייק אפ, כל אחת ומה שנוח לה :)

* עיגולים שחורים מתחת לעיניים.

אז כמו שכבר ציינתי ,קונסילר הוא הפיתרון המושלם. כתום מנטרל ומבטל כהות מתחת לעיניים, מעולה לשחומות העור, לבהירות אפשר לערבב את הקוניסלר עם מייק אפ בגוון העור כדי ליצור את הטקסטורה המתאימה. זו הזדמנות לנצל את הבמה הזו ובאמת להמליץ על מוצר מדהים שאני נתקלתי בו לפני כמה ימים באחת ההדרכות. מדובר במוצר של חברת ofra שנקרא "קורקטור" (corrector) ,הוא מגיע ב2 גוונים,השימוש בו נעשה לפני הנחת הקונסילר ובעצם האפקט המיידי שהוא נותן זה טשטוש הכהות מתחת לעין ו"הקפצה" ומתיחה של העין,מדהים מדהים-כדאי לנסות!

*איך בוחרים את המייק אפ המתאים ? 

טוב זה נושא ארוך מאוד מכיוון שמבחינת הסוגים והמרקמים שקיימים היום בעולם אין סוף לדוגמאות של מייק אפ מעולה. השיטה שלי לבחירת המייק אפ המתאים היא מאוד פשוטה- הגוון צריך להיות תואם לאזור הצוואר והמחשוף, לא בהיר יותר ולא כהה יותר. גם לא לגוון של היד. יש כאלו שמשוות את הצבע של המייק אפ ליד שלהן אבל שוכחות שלעתים הפנים שלנו מכוסות מקרם הגנה,כובע וכו' והשמש לא פוגעת בהן, לעומת הידיים שכל הזמן בשמש, לכן לפחות בקיץ רמות השיזוף הן שונות מאוד ואזור הצוואר והפנים יהיו מעט יותר בהירים. מייק אפ מתאים הוא כמובן בסיס לכל איפור מושלם ומוצלח, כזה שמתמזג עם העור ולא יוצר מראה "מסכתי" . אני באופן אישי לא אוהבת את המראות ברשתות הפארם השונות, קרה כבר לא פעם שחברות שלי קנו מייק אפ וכשהן שמו אותו בבית או יצאו החוצה אל האור הטבעי הן גילו שהגוון בכלל לא מתאים להן ולא נראה כפי שהיה נראה במראה של הדיילת....אבל הכל על המייק אפ בהרחבה בפוסט הבא שלי.

*התאמת סומק

פשוט פשוט פשוט.גוון הסומק הנכון הוא בטון אחד או שניים מעל טון העור שלך. שלא ייראה ככתם חלודה או לחיים קפואות וורודות מדי. אם עורך נוטה לאדמומיות ( שכוסתה כמובן מבעוד מועד במייק אפ וקונסילר מתאימים :))  לא מומלץ להשתמש בגוונים כתומים כיון שזה יחזיר את האדמומיות שכל כך ניסית להסתיר. למרבית הישראליות שעורן בגוון צהבהב מתאים סומק בגוונים של ורוד עדין ואפרסק. לעור שחום אפשר להשתמש בסומק זוהר מעט כדי לתת לעור מראה קורן.


*ברונזר שימר ואבקות אינדיאניות למי זה מתאים ?


כולנו אוהבות את המראה המבריק והזוהר, אבל כפי שציינתי כבר בפוסט שלי שעסק בגוונים מטאליים ,לצערי זה לא מתאים לכל אחת. נשים עם עור בעייתי כמו פוסט אקנה,עור שומני ונוטה לפצעונים אני לא ממליצה להשתמש בברונזר כי עצם ההברקה תדגיש את האזורים הלא רצויים. יש לבחור ברונזר בגוון עדין ולא גוונים שייראו עליך כחלודה. המטרה היא להחיות את המראה שלנו ולהוסיף לו מעט זוהר ולא ליצור מראה כבד, מסכתי ולעתים אף "מזיע" .
שימר נוזלי מעולה לשימוש  קל ונוח וניתן להשתמש בכמות מאוד מאוד קטנה כדי ליצור הברקה רצויה . שוב- חשוב לבחור את הגוון שמתאים לעורך. לבהירות עור כדאי להשתמש בגוונים של ורוד וקורל ואילו לשחומות עור צבעי האדמה יהיו מעולים !

* מה עושים כדי שהאודם יישאר יותר זמן ?

קודם כל קחו בחשבון שמדובר באודם, ולא גלוס שתוחלת החיים שלו על השפתיים היא קצרה מאוד. טריק פשוט לקיבוע הוא לשים שכבה ראשונית של אודם,לקחת נייר סופג, "לנשק אותו" כך שיישאר מעט אודם על הנייר עצמו, לקחת טלק (טלק כן ,לתינוקות וכו' ) ולהניח בטפיחות על השפתיים ולאחר מכן למרוח שכבה נוספת של אודם. זה מאריך את זמן העמידות ולא בהכרח מצריך שימוש באודמים עמידים שכיום לכל חברה כמובן יש סדרה משלה. חוסך כסף ולא יוצר תחושה דביקה על השפתיים ,שכן אודם עמיד נוטה לתת הרגשה של דביקות מסוימת :)

*יש לי גבות דלילות , איך ממלאים אותן ?

קודם כל יש שתי דרכים למילוי. אני בכוונה מציינת את שתיהן למרות שאני משתמשת רק באחת אבל שתדעו שיש עוד אפשרויות. הפיתרון הראשון הוא עיפרון לגבות. לי באופן אישי יש בתיק האיפור שלי עיפרון של JADE כבר יותר משנה ולא נראה שהוא עומד להיגמר ב4 השנים הקרובות :) הסיבה שאני פחות ממליצה על שימוש בעיפרון היא שזה יוצר שומניות באזור הגבה,נוטה להימרח, לא עמיד מספיק ונותן מראה של גבות עשויות מדי. כמובן שיש להתאים את העיפרון לצבע הגבות שלך.
האופציה השניה והמועדפת על כל המאפרים, היא שימוש בצלליות . ניתן למלא את הגבה בעזרת מברשת קטנה,חתוכה ואלכסונית. השימוש הנכון ייעשה מאמצע הגבה אל הקצה וטשטוש קל לכיון האף,והכל לפי כיון הצמיחה של השערה. הצללית יוצרת מראה טבעי בניגוד לזה של עיפרון ומחזיקה הרבה יותר זמן.
הצבעים המתאימים לגבות בהירות עד בלונדיניות ען חום נייטרלי כמעט בלתי נראה וירוק זית.כמובן לא מבריקים! לגבות שטניות וכהות יותר עד שחורות-  חום כהה,אפרפף ולעתים שחור. נגיעה קטנה עם מברשת ,סירוק קל של הגבה ויש לכן גבות מלאות ויפות.

* רוצה איילינר אבל אין ברשותך ?

לכל דבר יש פתרון  צללית שחורה, מברשת דקה (מברשת של שפתיים,גבות וקונסילר אפילו) ומעט מים. אלו המצרכים להכנת האיילינר המושלם גם כשאין אחד כזה ברשותך.
טבלי את המברשת במים וערבבי עם הצללית השחורה, הניחי קו דק על העפעף והנה יש לך איילינר. תני לזה להתייבש מעט ,כמה פשוט ככה נוח!


עד כאן השאלות שלכן,אני מחכה לשאלות/בעיות/טענות נוספות כדי לסייע !
תמשיכו להתעדכן ולעדכן :)

סופ''ש מעולה לכולנו ושבת שלום!




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה