יום שבת, 12 באוקטובר 2013

שמתי לי פודרה,צבעתי ריסים.

כבר מזמן רציתי לכתוב על סוגי המסקרות הקיימות היום בשוק, מוצר שלכאורה נחשב לפריט חובה בתיק, אך לעתים קנייתו יכולה להיות משימה לא פשוטה בכלל. אילו סוגים יש, על מה כדי להסתכל כשקונים מסקרה ואיך יודעים מה הפעולה הרצויה של המוצר?

שום איפור אינו שלם בלעדי המסקרה.העיניים ייראו חיוורות והאיפור כולו לא יהיה גמור כל עוד לא משחנו מסקרה על הריסים. ממתי המוצר הזה הפך לכל כך טאבו בחיינו ? 
מסקרה- מתוך ויקיפדיה- מוצר המשמש לעיבוי,הארכה,הבלטה,טיפוח ועיגול הריסים ועל ידי כך גם הבלטת העיניים.מסקרה משמשת גם כתשכיר שצובע ומשנה את גוון הריסים.
במאה ה-19 הומצאה בעצם המסקרה שאנו משתמשות בה כיום, על ידי בחור בשם ז'אן רימל (כן אתן לא טועות מכאן בעצם השם כל כך מזוהה עם המוצר) ומשם הכל היסטוריה.


אני מניחה שאותו ז'אן רימל לא שיער לעצמו שיגיע היום וכולנו נתבלבל מרוב ההיצע בשוק .הנה כמה טיפים לבחירת המסקרה הנכונה עבורך-

1.קודם כל,הביטי בעיניך והחליטי לאיזו מטרה אמורה לשמש אותך המסקרה?האם לעבות ,לעגל,להאריך או רק להדגיש ולהפריד כל ריס בנפרד? לבעלות ריסים ארוכים ומלאים הייתי ממליצה לבחור במסקרה מדגישה ומפרידה בלבד,לא מעבה מכיון שזה יכול להכביד על מראה האיפור הכללי ובעצם לשנות את כל הלוק.במידה והריסים שלך ישרים, בחרי במסקרה מעגלת כדי להעניק מראה מעודן ומרשים יותר. ואם ריסיים קצרים לכי על מסקרה שגם מעבה וגם מאריכה ותוכלי לקבל מראה כאילו רק עכשיו הדבקת ריסים מלאכותיים רק שאלו יהיו הריסים שלך :)

2.זכרי שיש שני סוגים של מסקרות- עמידה במים ומסקרה רגילה. ההבדל ביניהם הוא ברור -אחת ששורדת איתנות טבע:) והשניה עלולה לנזול במקלחת.על מנת להסיר את המסקרה העמידה במים ,תצטרכי לרכוש בנוסף מסיר איפור שמבוסס על שמנים בכדי להמיס את הפורומולה העמידה,וזו עבודה בפני עצמה.יש למסקרה עמידה יתרונות רבים,בעיקר באירועים וצילומים שנערכים במים (אפשר גם ללכת איתה לבריכה או לים) . מי מאיתנו לא בוכה מדי פעם בחתונה מרגשת? מבטיחה לך שמסקרה עמידה תעשה את העבודה.החיסרון הבולט שלה הוא שעם הזמן זה הורס את הריס עצמו ,לכן היא מומלצת בעיקר לשימוש באירועים מדי פעם.לעומתה מי שלא סובלת מדמעות ולא רוצה להתאפר לים,תמיד תוכל לבחור במסקרה האולטימטית שהיא המסקרה הרגילה.

3.חייה של המסקרה קצרים. מקסימום חצי שנה מיום פתיחתה.זכרי שריח רע מעיד על כך שפג תוקפה ואל תנסי לשים אותה כיון שאת עלולה להיחשף לזיהומים בעיניים וזה לא כל כך נעים.

4.גוון המסקרה- היום קיימות מסקרות בשלל הצבעים: חומה,ירוקה,כחולה,שחורה ואפילו סגולה.בקצרה ? לבעלות עיניים ירוקות הייתי ממליצה לבחור גם במסקרה חומה ואפילו סגולה, שתיצור ניגודיות ותדגיש את העין ובעצם תשדרג את האיפור. לבעלות עיניים כחולות- מסקרה ירוקה תתאים פלאים, אני יודעת שנשמע שמסקרה בגוון כחול יכולה לעשות פלאים לעיניים כחולות, אני באופן אישי פחות מתחברת כיון שזה נותן מראה "כחלחל" ובולט יותר מדי ,אבל אם חפצה נפשכן- לכו על זה. וכמובן המסקרה המסורתית- השחורה שמתאימה לכולן ומדגישה בצורה הכי טובה את העין .

5. הדרך הכי טובה למרוח את המסקרה הינה מהשורש.טיפ שלי אליכן כמאפרת- המריחה הטובה ביותר נעשית עם עין עצומה, כאשר מורחים שכבה חיצונית על הריסים ואז מושכים את העפעך טיפה למעלה (כאשר העין עדיין עצומה) כדי בעצם להגיע כמה שיותר טוב אל קו הריסים ומורים שכבה נוספת. ממתינים כ-2 דקות לייבוש והמראה שמתקבל דרמטי ומרשים ביותר.

מקווה שעזרתי,
ובא לי לסיים את הכתבה הזו במשפט שלא פעם שמעתי - 
קחו בחשבון :)



נשיקות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה