יום רביעי, 1 במאי 2013

bad makeup day - אסונות האיפור ואיך להימנע מהם.

איי איי ... אומרים שמטעויות לומדים, אז החלטתי לחשוף אתכן לטעויות הכי אבל הכי נפוצות בעולם האיפור, ולצורך הכתבה גייסתי את מיטב סלבריטאיות כי אם להן זה קורה, כאשר צוות שלם עומד מאחוריהן..אז למה שלנו זה לא יקרה?
בדיוק בשביל זה אני כאן , כדי למנוע מכן את האסון הבא שלעתים אפילו לא נראה לעין ומתגלה בתמונות הלא כל כך נחמדות אחר כך :) אז בואו נתחיל !

1. שמתי לי פודרה. בלבד.-
הטעות הראשונה שאמנם לא מלווה בתמונה,כי קצת קשה להראות את זה, אבל מדובר בהנחה של פודרה בלבד על עור הפנים. לפני כמה זמן,יצא לי לשמוע טענה של מישהי,שלדבריה פודרה בלבד מעולה לעור הפנים ואין צורך במייק אפ. הייתכן ?!! אז זהו שלא. בנות.כמו שרובנו לא נצא מהבית בלי לשים תחתונים מתחת לבגד (ותסלחו לי מראש על המטפורה)  כך גם לא נצא מהבית כאשר פנינו מעוטרות בפודרה בלבד. הסיבות לכך רבות,אציין כמה- פודרה בלבד לא תתן את התוצאה הרצויה. המטרה העיקרית של מוצר זה הוא לקבע את האיפור,למנוע זיעה ובעצם לגרום לאיפור להחזיק זמן רב יותר במיוחד בימים חמים אלו,יותר מזה,תוך כמה דקות של הליכה ברחוב וזיעה מבטיחה לכן שהפודרה תתקבע לתוך גושים מאוד מאוד לא יפים על הפנים  .כדי שכל זה לא יתקיים וכדי שפניך לא יתייבשו ויתקמטו מהר מאוד, יש להניח בסיס- מייק אפ לפני השימוש בפודרה. פודרה אינה מטשטשת פצעים, אינה מסווה מראה אחיד לעור פניך ויתרה מכך היא נורא מייבשת. אז אל תעשו את הטעות הזו.

2. מייק אפ בגוון לא מתאים-
אהחח קלי קלי...קלי אוסבורן, אשת אופנה ,מנחה בערוץ E! אחת הבחורות היפות לדעתי,במיוחד אחרי שעשתה דיאטת כסאח, נפלה קרבן למייק אפ צהוב משהו,אני מניחה שהמטרה הייתה לערבב שני צבעים אולי אפילו 3 כדי ליצור הצללות והארות כפי שניתן לראות בצידי המצח והסנטר..זה לא הלך כל כך......נכון, כולנו רוצים להיות מעט יותר שזופים ,במיוחד בנות בהירות כמוני, אבל יש כל כך הרבה שיטות לזה. במקרה של קלי מדובר במייק אפ צהוב, שהונח על כל הפנים והמאפר/ת שלה אפילו לא טרח/ה למרוח אותו על הצוואר כדי למזג ואולי איכשהו למזער את התוצאה המחרידה הזו.אני מדגישה כאן שוב ושוב את חשיבות בחירת המייק אפ בגוון הנכון לעורך. את המייק אפ יש לנסות על קו הלסת או על הלחי,בשום אופן לא על היד, הידיים שלנו תמיד בגוון שונה מעור הפנים, לכן עצה שלי- כאשר אתן רוכשות מייק אפ, תנסו אותו על הפנים. תבקשו מהדיילת מראה,ותבדקו איך המייק אפ נראה עליכן ,רצוי בתאורת יום ולא בתאורה הלבנה שיש לרוב בפארמים :)

3. קונסילר בהיר מדי- 

או קיי..ממה נתחיל? קודם כל בחרתי להציג את שתי התמונות האלה כדי להתייחס לשני דברים בעצם. קונסילר בהיר מדי ומעליו פודרה ..אולי יותר מדי פודרה !!!
איווה לונגוריה ודרו ברימור, שתי נשים מדהימות ביופיהן נתפסו בצורה כזו...

אחד הדגשים לבחירת הקונסילר הוא לבחור צבע שיהיה מעט מעט בהיר מגוון המייק אפ שבו בחרת להשתמש,אני אפילו לא מדברת על טון אחד בהיר יותר,כי זו לא המטרה. בהיר טיפה יותר,קונסילר טוב אמור להקנות לך מראה זוהר,רענן,מתוח יותר ובעצם להעלים את הכהות מתחת לעיניים אבל בהחלט לא לגרום למראה כל כך אבקתי ולבן!
את הקונסילר מניחים מתחת לעין,בזוית הפנימית על הכהות, ולא מורחים מתחת לכל העפעף התחתון. בטפיחות מספיגים את הקונסילר בעזרת ספוגית/מברשת שאיתה הנחתן את המייק אפ כדי לאחד את הגוונים,את השאריות של הקונסילר מורחים לאורך העפעפף התחתון בצמוד עד כמה שאפשר לקו הריסים.אין צורך לפזר יותר מדי פודרה,גם כדי לא לגרום
למראה של איווה או דמי, וגם כי פודרה נוטה להתקבע בקמטוטים שיש לכולנו מתחת לעיניים
לכן יש להניח כמות מזערית רק כדי לקבע.
יש בי חלק שמאמין בתמימות שהמאפרים שלהן בחרו להניח פודרה מתחת לעיניים או אפילו טלק כפי שנהוג בחלק מבתי הספר,היות והם התחילו לאפר קודם את הפנים וכדי לא ללכלך את המייק אפ לפעמים בוחרים בשיטה הזו...רק שאחרי שמסיימים נהוג גם לנקות את השאריות :):):)

מבחינת הצבעים של הקונסילרים כבר כתבתי בפוסטים קודמים-
אני מצרפת קישור
התאמת קונסילר

4.גבות עם נוכחות-

קמת בבוקר, והחלטת שאת רוצה להעניק לגבות שלך חיים משלהן. שיהיו עם נוכחות כי גם ככה הן דלילות מעט..אז החלטת לצבוע אותן,להדגיש בצבע כהה ובעיקר לתת להן צורה איך נאמר... גאומטרית מדי? אחת הטעויות הנפוצות שאני רואה לאחרונה הרבה מאוד היא גבות מצוירות ועשויות מדי,ואני לא מדברת על קעקוע. אלא על גבות שבסוף הערב יורדות בעזרת המגבון. אלה שנצבעו בעל כורחן בעפרונות כהים למדי.
שלא תבינו אותי לא נכון, טרנד הגבות העבות ממשיך איתנו גם השנה,ואני בעד ואני בעצמי מאמצת ומשלימה את החוסרים בעזרת צללית או עיפרון - ת-ו-א-מ-י-ם לצבע השיערה.
אין צורך לצבוע את הגבות ולצאת אל מחוץ לקווים כדי "לשרטט" אותן מחדש. את הגבות יש לצבוע בעזרת עיפרון בצבע תואם או צללית תואמת בעזרת מברשת זוויתית ייעודית לגבות. אנא התייחסו לצבע שיערכן ולצבע הגבה שלכן,אם את בלונדינית אין צורך לצבוע את הגבה בצבע חום כהה או שחור ולעבות אותה,בשביל זה יש צבעים כגון ירוק זית לגבות במיוחד לבהירות שיער-כן כן :) יש להניח את העיפרון/הצללית לפי צמיחת השערה ולא מעבר לקווים, ולו כדי להשלים את החוסרים שלצערי יש לכולנו כמעט ולמלא את הגבה קצת יותר.

5. יותר מדי סומק- 


טוב על האיפור של כריסטינה אגילרה יש לי הרבה מה לומר אבל אני אצטרך פוסט שלם רק בשביל זה..הפעם אני רוצה להתייחס לאסון הסומק. כן ,יש דבר כזה יותר מדי סומק. המטרה של הסומק היא להחזיר צבע ללחיים לאחר הנחת הבסיס שבעצם מטשטש אותו. כאשר מדובר בצבע אין צורך להגזים , הקפידו לבחור סומק שמתאים לגוון עורכן, על מנת שלא ייראה ככתם אחד גדול.את הסומק יש לפזר באחידות עם מברשת רחבה על עצם הלחי ,מכיון האוזן אל האף ולטשטש מעט בתפוחי הלחיים כדי לרכך את המראה כולו. חשוב לשים לב לכל המראה,כאשר העיניים מודגשות,כמו גם השפתיים במקרה הזה, רצוי לבחור בסומק בהיר,בגוון טבעי שרק ידגיש מעט את הלחיים .

6. המראה השזוף - 

כאן מדובר בשימוש בהחלט מיותר בברונזר. הכלל הראשון של הנחת ברונזר הוא שניתן להניח אותו על עצמות הלחיים כדי לתת זוהר והברקה לעצמות הלחיים וכן לגרום למראה מעט יותר שזוף.כמובן שיש לבחור בגוון שמתאים, לדוגמא קתרין בעלת עור פנים יחסית בהיר בחרה בצבע כתמתם שלא עושה לה טוב (נניח לרגע לעובדה שזה מונח על כל הפנים :) )
 לעומת זאת  היא בחרה במראה השזוף והלכה על כל הקופה. המראה שנוצר כתוצאה מכך הוא מבריק מדי, מראה "מיוזע" ומבגר, שנראה כאילו היא בילתה 10 שעות במיטת שיזוף ללא השגחה. ניתן לראות גם שנקודת האור היחידה ש"התפספסה" כאן היא בעצם הסנטר שלה שעליו לא הונח החומר.
על שימוש נרחב יותר בברונזר ניתן לקרוא כאן- ברונזר

7. טרנד שפתיים חיוורות-


כוכבת עקרות בית אמיתיות- ננה ליקס. אני באופן אישי אוהבת את הטרנד של שפתיים החיוורות אבל ויש פה אבל גדול, לא של השפתיים הנעלמות לגמרי או שנראות ככה.ולמה ? מעבר לכך שננה , בחורה ממוצא אפרו אמריקאי בחרה בתספורת קצוצה,צבועה בפלטינה שבעייני לא מתאימה לה, כך היא בוחרת את האיפור שלה. גוון הגלוס לא מתאים לה, נראה מלאכותי ולא מקצועי בעליל. אם היא הייתה בוחרת באודם בגוון אפרסק עדין ,בגימור מאט, או ממלאת את השפתיים בתוחם משמעותי יותר עם צבע, ומעליו מניחה את הגלוס החיוור היה מתקבל מראה אחר לגמרי.
השפתיים החיוורות לא מתאימות לבעלות שפתיים דקות, כיון שזה יגרום להן "להיעלם" לגמרי. לרוב אנו נבחר בשפתיים פחות דומיננטיות כאשר העיניים מודגשות בצבעים כהים כמו כחול כהה,כחול מטאלי,שחור וכו'..לבעלות עור בהיר יתאימו גוונים של NUDE עם מעט צבע- ורוד בהיר לדוגמא ,שלא יגרום לשפתיים להימחק. לעור שזוף מדי או כהה הטרנד הזה פחות מתאים כיון שהוא פשוט נראה מלאכותי, זועק מדי ונותן מראה לא מקצועי לאיפור שאולי נעשה בצורה הכי מקצועית שיש (עד השפתיים ). אם אתן נורא רוצות להשיג את המראה הזה, אפשר להשתמש במייק אפ ומעליו גלוס עם גוון טיפה ורדרד כדי להשיג את המראה הNUDE.

8. תוחם שפתיים כהה מדי-

הנה הגענו לאחרונה וחביבה, שרבות נכתב עליה בעבר- פנינה רוזנבלום.
פנינה יקירתי.מעריצה אותך על איך שאת נראית,תמיד מטופחת,שיער איפור...וכאן יש לי גם בעיה. אין לי בעיה עם האיפור שאת שמה בעיניים, אין לי בעיה עם כל השחור כי דווקא עליך זה נראה יפה וכבר מזמן הפך לסמל המסחרי שלך ואני מניחה (למרות שלא התנסיתי ורק שמעתי..) שהמוצרים שלך באמת טובים. אבל פנינה,אנחנו מזמן לא בשנות ה-90. מה יהיה עם עיפרון השפתיים הכהה הזה? כל כך מבגר, כל כך לא באופנה וכל כך מיותר!
למה לא לעבור לאודם אחיד, או גלוס בלבד ולוותר על התוחם החום כהה הזה? המראה שמתקבל מיד הוא מראה זול יותר,ישן ולא עדכני ופשוט לא מתאים.
אני עדיין רואה ברחוב נשים שמתעקשות להניח תוחם שפתיים כהה יותר וגלוס בהיר יותר בכמה גוונים ואני תוהה מדוע? שנראה שיש לכן שפתיים? תאמינו לי שנצליח לזהות גם בלי התוחם הזה. הכלל אומר שעם אודם אדום הולך תוחם אדום באותו צבע, עם אודמים ורודים -עפרונות בגוונים תואמים. המראה הOVER משורטט הזה אכן מראה שיש לכן שפתיים אבל נראה לא טוב. אז אנא מכן בנות- לוותר ומהר!


עד כאן אסונות האיפור להיום,
מקווה שצחקתן, הפנמתן ובעיקר נהניתן !!

שיהיה ערב מקסים,נעים ואוטוטו סוף שבוע!

באהבה,
אולגה.

7 תגובות:

  1. הערה רק לגבי הקונסילרים:
    לרוב הם לא בהירים מדיי אלא רק מכילים חומרים מסויימים שבצילום "מחזירים אור". לפודרה אין ממש קשר לעניין בד"כ, אלא אם גם היא מכילה כאלו חומרים בעצמה. אם היית מקפיאה תמונה מתוך צילום וידאו שלהן להשוואה, לדוגמה, לא היית רואה שום בעייה עם הגוונים.

    השבמחק
  2. היי ריקי תודה על הערה אני מודעת לכך שמדובר בהחזר אור מסוים בתמונה, לכן גם לא הזכרתי את זה בכלל כי אין קשר בין הדברים,בחרתי להציג את התמונות כדוגמא בלבד, אבל לצערי יש בנות שבוחרות בקונסילר בגוון לא מתאים ולרוב נורא נורא בהיר שבסופו של דבר בתמונה/במציאות ייראה לא טוב, אז זה נועד לחסוך את זה מהן :):):)
    שוב,התמונות להמחשה גם לגבי המציאות שלנו ולא רק במקרה של המפורסמות שמוצגות כאן :)

    השבמחק
  3. הורגות אותי נשים כמו פנינה.. תוחם כהה יותר מהשפתון או מהגלוס.. כל כך מזכיר לי את תקופת המעבר בין החטיבה לתיכון ;)

    השבמחק
  4. חחחח אהבתי...כן היא פשוט מתעקשת להישאר עם זה אבל אצלה זה כבר סימן היכר :) לטוב ולרע.
    ולא חסר כאלה עדיין היום!

    השבמחק
  5. קורע מצחוק ובאותו זמן קורע לב. איזה מגה פאדיחה!!
    לגזור, לשמור ולהישמר!

    השבמחק
    תשובות
    1. והרשימה עוד ארוכה! כבר עובדת על ההמשך :)

      מחק
  6. קשה לי להאמין התמונה של דרו אמיתית!! או מיי גוד!!! נראה לי זה היה בכוונה (סוג של הצהרה או אולי כחלק מהצגה)?! פשוט קשה לי להאמין שדרו המדהימה באמת נתפסה במראה המוזר הזה...
    פוסט מגניב :)

    השבמחק