יום שני, 10 במרץ 2014

חג פורים ,חג פורים- חג גדול למאפרים. פורים לפי ירין שחף

בעוד שבוע בדיוק נחגוג את החג הכי צבעוני בשנה. אני מודה שעד לא מזמן היום הזה בכלל לא דיבר אליי והיה אולי "עוד סיבה למסיבה"  . אבל מאז לידת בני ,הכול קיבל אצלי משמעות אחרת. פתאום זה כיף להתחפש! אז אחרי שמצאתי לו תחפושת ונותרתי (בערך) באפיסת כוחות, ישבתי לשוטט קצת באינטרנט כדי לקבל רעיונות בשבילי.

בתזמון מדהים (צירוף מקרים שכזה ) קיבלתי מייל מבית הספר לאיפור מקצועי של ירין שחף. אחרי שהתעמקתי קצת בכתוב, הבנתי שתחפושות זה הכי OUT  וציורי פנים זה IN. אז לא עוד חתולה בנאלית או משרתת צרפתייה . בירין שחף מציעים לנו השנה לזנוח את המסכות ואת התחפושות המסורתיות, לזרוק על עצמנו שמלה שחורה ולצבוע את הפנים בהשראת קוביות, מה שלטענתם בטוח יהפוך אותנו למסמר הערב.




אז איך עושים את זה?
בהתחלה נראה, שמדובר באיפור די מסובך. למעשה, התהליך פשוט, וגם הגימור (אמנם מוקפד ואיכותי) מבוצע ללא מאמץ או ידע מיוחד. החומרים הנדרשים הם סלוטייפ (כדי לתחום משטחים ) וצבעי איפור המיועדים לפנים בכדי למלא את אותם החללים. ברגע שנוריד  את הסלוטייפ, יווצרו קווים חדים ומדויקים. שילוב של מייק-אפ לבן בין הריבועים יוצר הפרדה ומעצים את הצורות הגרפיות הנוצרות. (ניתן לשלב אייליינר צבעוני שיקפיץ את המראה, כמו גם ליצור חלקים מהמראה מעל העיניים או מתחתם).כמובן שניתן לשלב כמה צבעים לגיון וייחודיות, בקיצור- תהיו יצירתיות !

פורים ללא תופעות לוואי

ירין שחף מסביר: פורים הוא חג צבעוני, שמח, אך לעתים מתלוות אליו תופעות לוואי פחות נעימות, במיוחד עבור הילדים ובעלי עור עדין ורגיש. אלה עשויים לסבול מתופעות של אדמומיות, פריחה, גרד אלרגי וחוסר סבילות של העור לתכשירי האיפור הבאים במגע עם העור. מי מההורים אינו מכיר את התופעה? כחודש לפני פורים מתחילות חגיגות האיפור בגן ובבית הספר. אנחנו מגיעים לאסוף את הילדים ופתאום  פוגשים ילד עם עור אדום ומגורה. 

אז למה זה קורה?

ישנן שלל סיבות להופעות גירוי העור, מה שבולט במיוחד,זה עניין השימוש ב איפור באיכות ירודה . לקראת פורים אנחנו עדים לשווקים ומדפי חנויות הצעצועים שפשוט מתמלאים בתכשירי איפור זולים ממקורות בלתי ידועים אשר איכותם מפוקפקת וספק מאושרת ע''י משרד הבריאות .  החומרים הללו עלולים לגרום לתגובה אלרגית. יחד עם זאת חשוב לזכור כי גם אם נשתמש במוצרי האיפור הטובים והיקרים ביותר הילדים שלנו עשויים לסבול מרגישות וזאת משום שעורם העדין אינו סובל מרכיבים נפוצים כגון: בושם, פארבנים וחומרי צבע.  אחד הפתרונות היעילים לאיפור ילדים הוא איפור בצבעי מים, אשר הסרתם קלה וניתן לנגב אותם מבלי לגרות את העור הרך. כפי שכבר ציינתי מה שהכי חשוב זה לשים לב שהמוצר מאושר ע''י משרד הבריאות .

אז מה לעשות? למנוע מהילד איפור?

גליה תורן חן, יועצת  תוכן תדמית ומיתוג לקוסמטיקה, מסבירה: " ישנם פתרונות פשוטים ויעילים שיסייעו לנו להגן על עורם העדין של התינוקות והפעוטות ועדיין ליהנות מכל הכיף של החג. המומחים של מותג מוצרי הטיפוח לתינוקות Johnson's baby , הבינו כבר מזמן את הצורך בהגנה על עורו העדין של התינוק והילד ופתחו סדרת מוצרים שתכליתה להותיר את העור רגוע ובלתי מאוים כל השנה, ובמיוחד בפורים. מובן, שגם המבוגרים והילדים היותר גדולים יכולים להרוויח משימוש במוצרים העדינים."

טיפים לשמירה על העור בפורים:

·         הקפידו על לחות לעורו של ילדכם. חשוב להכין את הפנים לאיפור וליצור "מעטפת" שתפריד בין נגיעה ישירה של תכשירי האיפור לבין עורם העדין של הילדים.
·         מוצרי איפור מארה"ב מקבלים את אישור מנהל הבריאות האמריקני FDA
·         שמן תינוקות הוא הדרך הקלה והיעילה ביותר להסיר איפור עקשן וכבד ללא תופעות לוואי.
·         במידה ונוצרים קילופים, גרודים או אדמומיות בעור לאחר האיפור. דאגו למשוח תחליב מרגיע.
·         בכל מקרה, אסור לתת לילד ללכת לישון עם איפור !
·         במידה והילד סובל מיובש בעור, חשוב ללחח את העור לפני האיפור.
·         אם מתפתחות תופעות לוואי חריגות יש להסיר את האיפור מיד .
·         ילדים אסמטיים או כאלה הסובלים מאטופיק דרמטיטיס ( אסטמה של העור, בלשון העם), הם בעלי נטייה גדולה יותר לפתח רגישות למוצרי קוסמטיקה. השתמשו אך ורק במוצרי טיפוח עדינים ומותגי איפור בפיקוח משרד הבריאות.
·         אם הבחנתם בתופעות אלרגיות חריגות- התנפחות, קשיים בנשימה וכיוצ', פנו מיד לקבלת
טיפול רפואי!

מאחלת לכולנו חג פורים שמח !
                                                                                  

  קרדיטים :
איפור:  ירין שחף ואנסטסיה מיילר ל "ירין שחף"
דוגמנית: שרון אייזנברג
צילום: הילה אלקיים
שיער: עידן גיטקר







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה