יום רביעי, 29 במאי 2013

קרם לחות וחשיבותו לעור הפנים, סוגי הקרמים ולמה בכלל צריך את זה?

בשיאו של הקיץ, כאשר הימים הופכים להיות יותר ויותר חמים, העור שלנו מתחיל להזדקק לכמות גדולה יותר של לחות. כאן בדיוק המקום להסביר לכן על חשיבותם של הקרמים על כל סוגיהם.

קרם לחות- למה בכלל צריך אותו?

כמו שהגוף שלנו זקוק לתחזוקה על ידי ספורט, תזונה נכונה, היגיינה אישית וכו', כך גם עור הפנים. עם השנים אנו נוטים לאבד אחוז מסוים מהלחות הטבעית של עורנו. ממש כמו בשיר של ריטה, "כבר לא בת 16...". אז נכון, אנחנו כבר לא בנות 16, אבל לעולם לא מאוחר מדי להתחיל לטפח את העור.
יש היום המון מוצרים בשוק שעוזרים להחזיר את הלחות לעור והחשוב מביניהם ללא ספק הוא קרם הלחות. שימוש בקרם נכון, שמותאם בצורה מדויקת, עוזר לרכות וגמישות העור. משמעות הדבר שתוכלי לדחות את הקמטים מלהגיע :) 
קרם לחות מהווה גם בסיס לאיפור. חשוב להניח כמות מזערית אך מספקת על עור פנים נקי, כדי לאפשר מריחה טובה ואחידה יותר של המייק אפ, שכמובן ימנע התייבשות של העור.
חשוב לציין שקרם לחות משמר את המצב הקיים. הוא לא יעלים קמטים בין לילה ולא ימתח את העור למחרת בבוקר. הוא עובד על השכבה החיצונית של העור בעיקר לשם הענקת רכות, לחות והגנה. אז למה בעצם כל כך חשוב על אלסטיות העור? כאשר העור לא "ניזון" בצורה מספקת, הוא נוטה לאבד מן הלחות הטבעית של גופנו, העור מתייבש וכך מאבד מן הגמישות ונוטה להתקמט מהר יותר.

קרם יום, קרם לילה וההבדל ביניהם

חשוב לומר כי מדובר בעצם בטיפול. אם את קרם הלחות אפשר למרוח בכל שעות היום, בוקר, צהריים וערב, ואת קרם הלילה מורחים לפני השינה, הרי שלשני הקרמים יש תפקידים ברורים והאחד תלוי בשני. אז מה בעצם ההבדלים ביניהם?

קרם יום - מטרתו להגן על העור ולספק לחות. לרוב הקרם יכלול מקדם הגנה. כשמו, יש להניח אותו בשעות הפעילות שלנו, רצוי בבוקר. קרם זה יהיה בעל מקרם קליל יותר ונספג בקלות יתרה.
קרם לילה - מסייע בהתחדשות העור .קרם זה פועל בזמן שאנו ישנים, הגוף נח והפורמולות של הקרם עובדות כדי שבבוקר נקום עם עור קורן. מדובר בקרם עשיר מאוד, שצריך להיספג בצורה טובה ולא להשאיר סימנים על הכרית כאשר אנו ישנות. קרם זה בעל מרקם שומני הרבה יותר מזה של קרם יום.


קרם עיניים:

העור מסביב לעיניים שלנו הוא האזור הרגיש והעדין ביותר בפנים, לכן חשוב להתאים לו את הקרם הנכון כדי למנוע צריבה או כל תופעה טורדנית אחת אשר עלולה "לצוץ" בשל חוסר התאמה. כלל חשוב הוא שאינו מניחים את קרם הלחות מסביב לעיניים ולשם כך יש להצטייד בתכשיר המתאים. לרוב קרמים אלו יהיו באריזות קטנות יותר בגלל הכמות המזערית לה אנו זקוקות , לכן תוחלת החיים של קרם זה ארוכה מעט יותר מן הרגיל.
קיימים מספר סוגים של קרמים לעיניים, בהתאם למטרת הטיפול : מניעת קמטים, מיקוד בכהויות או הפחתת נפחיות והענקת תחושת ריענון ומראה זוהר.
חשוב לבחור את הקרם המתאים ביותר עבורכן: אני באופן אישי מאמינה שככל שייעשה שימוש מוקדם יותר בקרם עיניים כך נוכל לעזור למצק את העור בזריזות רבה יותר ולעזור במניעת הקמטים בגיל מבוגר. אחד הקרמים הבולטים לעור צעיר הוא קרם העיניים של חברת Garnier (השתמשתי בגרסה הישנה שלו בצנצנת קטנטנה ולא טיובה בצבע ירוק, מסדרת Essentials שמבוססת על צמחים).

אצלי הוא היה בשימוש מגיל 18 עד גיל 25 בערך, המחיר לרוב היה בסביבות ה-30-40 ש''ח לאחר הנחה (על גרנייה כמעט תמיד יש הנחות). המרקם היה קליל ולא הרגשתי תחושת כובד באזור, אבל בהחלט ראיתי תוצאות שגרמו לי להיראות רעננה יותר, גם אם לא ישנתי טוב בלילה. בקיצור - מומלץ ולדעתי פריט חובה על שידת האיפור שלך.


הגיל להתחיל:

אין דעה אחידה לגבי הגיל שבו רצוי ומומלץ להתחיל להשתמש בקרם לחות, יום ולילה, משום שמדובר בהרבה פרמטרים שנלקחים בחשבון כמו- עישון, חשיפה לשמש, תזונה, מצב העור וכו'. באופן כללי אפשר להתחיל לטפח את העור בעזרת קרם לחות לעור צעיר כבר מגיל 18. ואם כבר הזכרתי את מצב העור, הרי שבמידה ומדובר בעור בעיתי עם נטייה לאקנה, ופצעונים מומלץ להשתמש בתכשירים המתאימים לכך כבר מגיל 16, לצורך טיפולים.

לגבי קרם יום ולילה, בגלל שמדובר ב"טיפול" לכל דבר, ואם כבר החלטתן להשתמש בקרם יום, יש לרכוש את הקרם לילה כמעט לרוב. עדיף להתחיל את השימוש לקראת גיל ה-28-30, כאשר העור נתון כבר לשינויים הורמונליים בעקבות הריונות/עישון/חשיפה לשמש וגורמים נוספים.

לגבי קרם עיניים אפשר כבר להתחיל בגיל מוקדם. שוב, תלוי במצב העור: אם אזור העיניים שלך לא סובל מנפיחות, כהות או קמטוטים קטנים אין סיבה להתחיל שימוש לפני גיל 30 אפילו. כן אפשר להתחיל את השימוש כבר בגיל 18-20 בקרם שמותאם במיוחד לעור צעיר, שאינו מכיל חומרים כמו קולגן, סיליקון וכל חומר אחר שעלול רק להזיק בגילאים האלה, אלא לבחור בקרמים על בסיס צמחים, טבעיים שעוזרים לרענן את העור ולא למתוח אותו.

המלצות:

בכל הקשור לטיפוח העור אני תמיד אוהבת להתנסות בכמה שיותר מוצרים. אבל כשאני "ננעלת" על מוצר, ייקח לי המון שנים לעבור למוצר אחר. כך היה עם המוצרים של GARNIER. בגיל 18 בערך גיליתי את המוצרים של החברה ועד היום הם בעיניי מעולים, גם בשל היעדר שומניות במוצרים, מה שמכונה Oil Free, וגם כי יש להם סדרה קלילה שמותאמת במיוחד לדור הצעיר וממשיכה לסדרות נוספות לגילאים בוגרים יותר. אחרי כמה שנים טובות של שימוש בסדרת Essentials שכללה קרם לחות לעור הפנים וקרם עיניים, ביום בהיר אחד הבנתי שזה כבר לא כל כך מתאים לי. ניסיתי קרמים שמבוססים על שמן זית, ולבסוף גיליתי את קרם הלחות של VICHY.

מיותר לציין כי יש הבדלים בעלויות אבל וישי בהחלט מצדיק את המחיר שלו. אם עם הזמן הרגשתי שגרנייה לא מספק לי את הלחות שאני זקוקה לה ווישי בהחלט עשה את העבודה. קודם כל, הקרם מריח נפלא! כיף לקום בבוקר ולהניח אותו על עור הפנים (הנקי יש לציין!), המרקם שלו קליל, נספג בקלות ובשניות וממש תוך כמה דקות מקנה לעור שלי תחושה מדהימה של רכות כמו משי. קיבלתי את המוצר במתנה מאמא שלי ופשוט התמכרתי! 

הקרם מתאים לעור רגיל-מעורב, מבוסס על Kombucha שהיא תמצית תה שחור. באינטרנט הוא קיים במחיר מבצע של 179 ש''ח, במקום 279 ש''ח. בהחלט שווה לכל כיס וללא ספק קרם מעולה.


שיהיה לכולנו ערב נפלא, ואל תשכחו למרוח קרם !!!! 
שלכן באהבה,

אולגה אלמליח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה