יום חמישי, 16 במאי 2013

איך להתאפר לראיון עבודה?


הפוסט הזה בעיניי הוא מבין החשובים ביותר היות ויש לו השפעה ישירה על המשך עתידך המקצועי וקבלת החלטות על ידי המראיינים שלך בכל תחום שתבחרי. כפי שכולנו יודעות, ללבוש יש חלק מכריע בתהליך הקבלה לעבודה, אבל לא רבים יודעים את השפעתו יש לומר, הנסתרת, של האיפור. כפי שהנך מודעת לאתיקה הנהוגה, שאין להגיע לראיון עבודה בג'ינס, טי שירט מקושקשת או כל בגד שנוטה לקז'ואל שצועק "הייתי בסביבה וקפצתי", כך תקף החוק גם לגבי האיפור. ואם נדייק- מחסור מוחלט או הגזמה קיצונית, אינם באים בחשבון.

לא אתייחס לכל תחום בנפרד כיון שיש המון! ברובם נהוג איפור אחיד, נקי וקלאסי. החלטתי לבחור שתי נישות הפופולריות והרלוונטיות ביותר כלפי כל אחת מאיתנו ולהסביר לכן כיצד תוכלו להשאיר רושם טוב ולא רק בעזרת כושר ביטוי וקו''ח מרשימים :)

כידוע, כל תחום דורש את המראה שלו. אני אתחיל כמובן עם המשרות הקרובות אליי, שעוסקות בתחום היופי והקוסמטיקה (לא ניכנס לתפקידים היות ואני לא חושבת שזה רלוונטי).

כמי שבחרה לעסוק במלאכת היופי, חשוב לי להבהיר לכן כלל חשוב שלמדתי בבי''ס לאיפור, כבר בשיעור הראשון – אתן כרטיס הביקור הכי טוב שלכן ואין כלי שיווקי טוב יותר מאשר עצמך. כשאת בוחרת לגשת למשרה שעוסקת בתחום היופי, חשוב לזכור כי המראיין בוחן גם את הדרך שבה את מציגה את עצמך ואת רמת ההיגיינה שלך בפרט. חשוב לשמור על איפור מוקפד, לא מוגזם אך גם לא תמיד "טבעי" לגמרי.

רצוי כן להשתמש בצלליות, טכניקות שונות, משום שכשאת מועמדת למשרת דיילת יופי לדוגמא, מעבר לנדרש ממך בנושא הקוסמטיקה , תידרשי גם להציג מראה מוקפד למדי כיוון שאופי העבודה דורש ממך רמה מסוימת של אסתטיקה. בחרתי להציג לכן לוק אחד מיני רבים.

MUA  foundation # 3
mac loose powder -medium
- shade # 3+ #8 + # 6 - eyeshadow- MUA UNDRESSED pallette
blush #8 - WOW
il makiage trio mascara
Ofra lip gloss 


ההמלצה שלי – תמיד בראיונות עבודה מסוג זה לבחור בגוונים חמים, אפשר גם מעט מבריקים (לא צלליות אבקה אלא אבן) אך לא מוגזמים. צלליות בגוונים של פנינה, זהב, פסטלים, בצירוף של סומק עדין יביאו לתוצאה מעולה. סומק עדין ותיחום העין באייליינר דק או עיפרון שחור וגלוס בהיר ויש לך מראה מרשים ומוקפד. דעי שחלק ממקומות העבודה יבקשו ממך מראש להגיע מאופרת. הכוונה שלהם היא לאו דווקא לאיפור טבעי. אם נתקלת בדרישה שכזו, גם אייליינר שחור (לא דרמטי מדי) ואפילו איפור עיניים בעישון קל יעשו את העבודה, יחד עם עור פנים נקי ובסיס מושלם.

גם אם קיבלת הנחיה להתאפר, אני לא ממליצה להגיע לראיון עבודה עם אודם אדום, מהסיבה הפשוטה שהוא נראה זועק ולעתים כבד מדי לשעות הבוקר/צהריים. הוא גם עלול להשאיר סימנים על השיניים (שאותם בטוח לא תרצי להציג למראיין שלך) וכעבור זמן מה נוטה להשאיר על שפתיך קו כמו זה של תוחם ללא מילוי באמצע שנראה לא טוב.

מבחינת האיפור, תחום היופי הוא התחום היחיד להערכתי שדורש מידת השקעה שכזו. לרוב יצטרפו אליו גם אבירים ובגדים מסוימים כדי להציג את המראה הכללי, בין אם מדובר במשרה בחנות האיפור (ששם לרוב תתבקשי להגיע עם בגדים שחורים ואיזשהו טאץ' אופנתי, אם זה שרשרת, צמיד או כל תכשיט אחר) ובין אם את מועמדת לתפקיד של דיילת יופי, סוכנת וכו'...

בראיונות עבודה למשרות בכירות, חברות הייטק, כספים, אדמיניסטרציה, ניהול אנשים ופרויקטים שכולל פגישות או כל תפקיד עם דגש על אחריות רבה,  אני מציעה כמובן לבחור בבגד מחויט ואיפור קלאסי. היות ומדובר במשרה בעלת נוכחות וכוח, חשוב להציג לוק שבהחלט משאיר רושם לנוכחים, שלא ניתן יהיה לפספס אותך ולאו דווקא בשל הצללית הכחולה שבחרת להתאפר איתה דווקא היום :)

אני מציעה קודם כל בסיס נקי ללא דופי, מייק אפ שתואם לגוון עורך בצורה משולמת ומכסה גם את אזור הצוואר (חשוב מאוד לא להשאיר מרווחים שיראו את ההבדלים). הבלטה של עצמות הלחיים על ידי סומק בגוונים חומים, אדמה, והדגשה מינורית של תפוחי הלחיים בסומק בגוון טבעי יותר, רק כדי "להאיר" את עור הפנים מעט. יש להימנע משימוש בצלליות מבריקות שנוטות לעתים להתפזר ובכלל נחשבות לא כל כך מתאימות לסוג זה של ראיון עבודה. אם בכל זאת נורא מתחשק לך לשים צללית, העצה הכי טובה שלי היא לשים צללית פנינה או שמנת בגימור מאט.

את העיניים חשוב להשאיר כמה שיותר נקיות ולתחום במסקרה, שוב, לא בנדיבות רבה מדי אך יחד עם זאת שתהיה הדגשה מספקת. כאן יש משחק עם הצבעים של האודמים דווקא, היות ושאר הפניות נראות "מפוסלות" וכמעט נקיות מחומר, יש לך מקום לגוון. בין אם זה גלוס שקוף, ורוד בהיר או עם מעט צבע – ורוד בייבי, גוונים של חומים או צבע שרק ידגיש את הגוון הטבעי של שפתיך. אפשר לתחום את השפתיים גם בעזרת עיפרון בצבע קפוצ'ינו, טבעי וצבעים ניטראליים.

ככלל, חשוב לזכור כי להגיע לראיון עבודה ללא איפור אין זה דבר טוב בהכרח. איפור אינו מהווה "מסכה" או "הסוואה" שנלבשו במיוחד לכבוד המאורע, אלא מעיד על היגיינה ורמת אסתטיקה אישית. בדיוק כפי שזכרת לגהץ את החולצה בטרם צאתך, חשוב להקפיד על איפור כאשר הנך מתכוננת לראיון עבודה. להסתיר פגמים, ולו הקלים ביותר. אם קרה ובאותו יום צץ לו "חבר חדש" על הסנטר או שלא ישנת טוב והתעוררת עם כהויות מתחת לעיניים, חשוב שתביטי במראה ותשווי לעור פניך מראה אחיד, חלק וזוהר.

להלן חמישה מרכיבים הכרחיים באיפור לראיון עבודה:

1.      מייק אפ - חשוב שיהיה מותאם בצורה מושלמת לגוון עורך ולסוג עורך, שלא ייראה "מיוזע" , אטום מדי או לא עמיד מספיק.
2.      פודרה - חשובה גם בחורף וגם בקיץ (בימים החמים כמובן אפילו יותר מתמיד). מטרתה של הפודרה היא לקבע את האיפור ולמנוע זיעה. ראיון עבודה יכול להיות מעמד מלחיץ ומרגש לכן לעתים אנו נוטים להזיע קלות בפנים, מה שלא מיטיב עם האיפור וכמובן מסגיר את הלחץ. אז תדעי שאפשר להסתיר את ההתרגשות בעזרת איפור :)
3.      סומק -  מדגיש את עצמות/תפוחי הלחיים, מחזיר את הצבע הטבעי שלך, שכוסה בשכבה של מייק אפ ופודרה מבעוד מועד. ללא השימוש בסומק את עלולה להיראות חיוורת מדי.
4.      מסקרה - את יכולה לוותר על צלליות, עפרונות או אייליינר אך לא לוותר על המסקרה בשום שלב. חשוב לתת דגש ומסגרת לעיניים, כידוע העיניים זה הראי לנשמה ואת לא רוצה שיחשבו שלא ישנת טוב, או שאת חולה/טרודה שכן אחרי השימוש במייק אפ וסומק הטאץ' הכמעט אחרון הוא המסקרה.
5.      גלוס - אחרון וחביב בהחלט ברשימה. לא לוותר, גם אם את אוכלת, מעשנת ושותה בדרך. האיפור אינו מושלם ללא הדגשת השפתיים, בין אם בחרת באודם בגוון טבעי או בגלוס שקוף, קחי אתך אחד בתיק כדי שתוכלי לחדש, שניה לפני שאת נכנסת לראיון עבודה.


תזכרו שאתן משווקות את עצמכן, מעבר לכל פיסת נייר שנקראת קו''ח. חשוב להשאיר רושם ראשוני, כי כמו שנהוג לומר- רושם ראשוני אי אפשר להשאיר פעמיים. איפור הוא אולי רק כלי עזר, אך יחד עם זאת כלי מאוד חשוב בתהליך שלא בהכרח צריך לשנות אותך, אלא להדגיש את היתרונות הבולטים שלך , כי אין דבר כזה אישה לא יפה :) יש אישה שלא מודעת למעלות שלה.

שיהיה בהצלחה ותזכרו שהשמיים הם הגבול!

סופ''ש נעים,
שלכן באהבה,
אולגה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה