יום שלישי, 7 במאי 2013

איזו כלה את ?



לאור הפתיחה הרשמית של עונת החתונות, החלטתי לערוך סקר קצר שייתן תמונה קצת יותר ברורה לגבי הכלה הישראלית של שנת 2013. מיהי הכלה הקלאסית, הרומנטית, זו שבוחרת ביום חתונתה להחיות תקופת מסוימת (וינטאג') , מיהי הכלה הנסיכותית ואיזה מראה עבר זמנו.

היום בחרתי להתחבר גם לצד האופנתי ולמראה הכללי ולא רק לאיפור. לשמלה, תסרוקת ובחירת האביזרים יש השפעה גדולה על אופי הכלה וכלל החתונה. נתחיל בכך שרוב הכלות הישראליות בוחרות בשנים האחרונות יותר ויותר שמלות קלאסיות בעיצוב נקי ורומנטי, פחות קצפת ונפח וכמה שיותר בדי משי ותחרה צרפתית, שחובקים את הגוף ולא נותנים לו מראה של עוגת שכבות :). את מיקומם של האבנים תפסו פנינים (THANKS GOD!) שנתפרו בעבודת יד, שלא היו מביישות את בית היוצר של CHANEL בצרפת (מי שלא ראה את הסרט על מפעל חייו של קארל לגרפלד, זה בדיוק הזמן) ואת מחוכי הסטרפלס כבר מזמן השארנו מאחור. הכלה הישראלית של היום יודעת בדיוק איזה מראה היא רוצה.

התסרוקות שודרגו גם הן ואת הקשתות והכתרים בשיער ששלטו אי שם בתחילת המילניום החליפו תסרוקות אסופות, לעתים מרושלות, שמאפשרות לכלה להראות את הפנים ולהתמקד בשמלה ובאיפור ולא לגרוע מהם. יותר ויותר כלות מבקשות שיער אסוף, ואלו שעדיין בוחרות בתסרוקת עם שיער פזור לרוב מעצבות אותה במראה הגלי, ברוח שנות ה-50, או איך שאני קוראת לו, "הזוהר ההוליוודי".

מגמת האיפור שינתה פניה לאור השנים האחרונות גם היא. המראה המעושן והדרמטי הלך ודעך ובמקומו הגיע איפור קלאסי יותר, שבעיקר מדגיש תווי הפנים ולא "צובע" אותן בצבעי מלחמה שהיו נהוגים פעם כמו שימוש בצללית ירוקה בשילוב של אודמים בגוונים חומים. כן כן, תתפלאו אבל זה בסך הכל כמה שנים אחורה. המראה שבאמת שולט היום הוא המראה האלגנטי, הקלאסי, שמבוסס על הברקות באזור הלחיים, צלליות בגוונים חמים: ברונזה, זהב, פנינה ואייליינר מעושן או רגיל. אבל הרבה אייליינר. גם בגזרת האודמים נרשם שינוי לטובה: הגלוסים לאט לאט מפנים את מקומם לאודמים עמידים בגימור מאט, בגווני אדום/ ורוד/כתום. הכלות של היום גם הרבה יותר מעזות ומבקשות גם אודמים כהים יותר כמו בורדו, יין ואודמים חזקים נוספים.

את הבנייה בציפורניים לדעתי אפשר להספיד. רוב הכלות היום בוחרות במראה הטבעי. ציפורניים טבעיות עם לק בהיר/פרנץ'/אדום בעיניי פשוט מקסימות ומוסיפות זריקה של צבע לתוך כל הלבן הזה :)

אז איזו כלה את ???

1. הכלה הקלאסית

הכלה הזו מתאפיינת במראה אצילי, מלכותי, שמלות שבדרך כלל צמודות לגוף ונשפכות בצורה עדינה מהמותן ומטה. כתפיות וגב חשוף הם הסטנדרטים הבולטים בעת בחירת השמלה. עיטור עדין באבני כסף/פנינה בשילוב עם תחרה יוצר את השמלה המושלמת ביותר.
מבחינת התסרוקת מדובר בתסרוקות אסופות אך לא מתוחות מדי. מראה מעט משוחרר, כזה שאפשר גם לפזר לאורך הערב. בדרך כלל אל התסרוקות האלו יצטרפו אביזרים כמו סיכות עדינות לשיער, עגילים לא צמודים אך גם לא נופלים מדי, עם פנינה או אבן לבנה כלשהי, במסגרת זהב/כסף עדינה וקלאסית. האיפור נקי, כמה שיותר טבעי אך יחד עם זאת מדגיש את תווי הפנים. בדרך כלל הכלות יבחרו באודם פחות צעקני והדגש יעבור אל העיניים : צלליות מבריקות, כמעט ללא "עישון" חזק, לעתים עם אייליינר ולעתים מראה נקי לגמרי שמשווה פני חרסינה.

איילת פימט שבתאי
איפור :אדיר שמואל
שמלה: סלון כלות "ברטה" 
שיער: סלון כלות "ברטה"

2. הכלה הוינאטג'ית

הכלה הזו בוחרת בדרך כלל מראה שתואם את אופייה ואת אופי חתונתה, ולרוב גם את זה של בעלה לעתיד. היות ומדובר במראה שצריך להתכתב יחד עם החליפה של הבן זוג ולהפך, השמלות אינן מוחצנות מדי אבל בעלות אלמנטים מיוחדים כגון שרוולים עם כפתורים, פחות חשוף, צווארונים, יותר שימוש בתחרה ופחות באבנים. הבד הוא אוורירי, דגש על קשירת החלק העליון בשרוכים או לחליפין כפתורים לאורך הגב. שמלות לכאורה פשוטות אך יחד עם זאת שיקיות מאוד. בשנתיים האחרונות נחשפנו למגמה של "שחזור" השמלות בהשפעת החתונה המלכותית בלונדון ופתאום נדמה שגרייס קלי חזרה לאופנה. הדוגמא הכי טובה לכך בארץ הייתה של מאיה בוסקילה שבחרה בהעתק מדויק של השמלה ביום חתונתה. קייט מידלטון שקיבלה השראה אף היא מהכוכבת, גרמה להשפעה רבה בעיצוב שמלות הכלה בשנתיים האחרונות כשיותר ויותר כלות ביקשו שמלה דומה לזו שלה.
לגבי השיער אין איזשהו דפוס קבוע. מה שכן, הבסיס מאוד נקי. השיער לרוב יהיה או אסוף על הקודקוד או משוחרר, עם אלמנטים של צמות במקום קשת וכו'.לעתים נוכל לראות גם שיער גלי, רך ופזור. אבל דווקא כאן יכול להיות שימוש נרחב באביזרים ואין גבול לדברים שאפשר להוסיף: סיכות צד, קשתות מיוחדות בעיקר עם זהב/ פנינים, סיכות ראש עם הינומה קטנה ועוד הרבה. כנ''ל לגבי התכשיטים: כמה שיותר רומנטי וישן ככה יותר טוב ואם יש לך תכשיטים של סבתא שלך זה בדיוק הזמן להשתמש בהם!
גם האיפור הוא נורא ברור, הבסיס נקי ורך שמתאים לשמלה. המראה הכללי הוא מאוד שמימי, שנשען בגדול על צבעים ניטרליים והדגש יהיה או על העיניים או על השפתיים אך לא יחד. ניתן לראות מעושנים בצבעים לא שגרתיים כגון- סגולים, צבעי יין וכו'. לא חזקים במיוחד, אבל בהחלט כאלה שמדגישים את העין, פחות הברקות והמון אבל המון אייליינר.


אולגה אלמליח (כן כן, זו אני...)
איפור ושיער: בן קדר
שמלה: ירון ברכה בצלאל 

3. הכלה הנסיכותית

שמלות כלה נסיכותיות כשמן הן, אציליות, שמימיות אך עם המון נוכחות. בדרך כלל אלו שמלות באורך מלא, כאשר הבד מגיע ממש עד לרצפה ולעתים מתלווים אל השמלה שובל ושרוולים ארוכים. השמלה לרוב חובקת את הגוף ותפורה כמו כפפה כאשר הבד נשפך בצורה עדינה כלפי מטה ויש אלמנט של מחשוף קטן מקדימה ומחשוף עמוק יותר בגב. שמלה כזו לבשה ביום חתונתה איילה רשף. השמלה, פרי יצירתו של אלון לבנה, נתפרה בקו אחיד ללא שימוש בתחרה או תוספות על גבי השמלה עצמה אלא שימוש בבד שכבר כולל רקמות עם אבנים שמוסיפות לניצוץ המיוחד הזה שבה.
מבחינת השיער, התסרוקת תהיה לרוב אסופה אך ניתן יהיה לפזר אותה במהלך הערב לריקודים, מראה טבעי ולא מתאמץ. כיוון שהשמלה די גונבת את כל הפוקוס חשוב לשמור על קו נקי הן בשיער והן באיפור. כמעט ללא שימוש באביזרים לשיער, עגילים הכי נכונים במקרה הזה הם בעלי יהלומים שיתאימו לשמלה.
לגבי האיפור, מדובר באיפור נקי, נוצץ, שמתמקד בעיקר בעיניים ללא דגש על הלחיים, ששם לרוב יהיה שימוש בהברקות בלבד. לכלה הזו נורא חשוב לשמור על המראה ה-GLAM שמוסיף לזוהר, על ידי צלליות מבריקות ונוצצות בגווני חום ,זהב או אפילו כסף. שפתיים כמעט נקיות, עם מעט צבע בדגש על NUDE, ורודים בהירים וגלוס. 
לרוב כלות רומנטיות מחליפות את השמלה לאחר החופה ואז יש יותר אפשרות לשחק עם שיער/איפור, לפזר את השיער, להוסיף מעט יותר מעושנים וסומק, מה שמתאים לתאורה ברחבת הריקודים.



אביטל גולן ברנס
איפור: טלי פאוור 
שמלה: אווה על קרנש


אלו רק 3 דוגמאות לבחירות של הכלות בשנה שעברה שממשיכות איתנו גם השנה,
אבל מדובר בדוגמאות הנפוצות ביותר.
המון זוהר, אלגנטיות ובעיקר שמלות עוצרות נשימה!

וכמובן,
שיהיה רק בשמחות!

מקווה שנהניתן,

שלכן באהבה,

אולגה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה